شلاق بر دانش‌آموز استثنایی بی سرپرست خوابگاه خیریه در بم

zarbo-shatm-kodak-estesnaii

فرستنده: احسان فتاحی  Ehsan Fatahi

 یک دانش آموز استثنایی بی سرپرست در خوابگاه خیریه سپهر شهرستان بم مورد تنبیه بدنی توسط شلاق قرار گرفت. وقتی این کودک صبح امروز از خوابگاه به مدرسه آمد، معلم وی به دلیل بی حالی وی متوجه جای شلاق بر گردن و پشت او شد و موضوع را با یک رسانه محلی درمیان گذاشت. مدیر این مرکز خیریه اعلام کرده ماجرا را در دست پیگیری دارد. از سوی دیگر مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت این موضوع ربطی به آموزش و پرورش نداشته چراکه خوابگاه خیریه زیر مجموعه این نهاد نیست.

 بر اساس گزارشات منتشره در رسانه های محلی کرمان، صبح امروز شنبه اول آبانماه یکی از دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی کودکان استثنایی هنگامی که به مدرسه آمده بود حال مناسبی نداشت و بر روی بدنش آثار شلاق دیده می‌شد.

این موضوع توسط معلم مدرسه به اطلاع خبرنگار «کرمان‌نو» رسید. به ادعای معلم دانش آموز با اصرار وی دانش آموز امیر حسین آبگرمی پرده از ماجرا برداشته و گفته توسط مربی‌اش تنبیه بدنی شده. آثار تنبیه بدنی روی کمر دانش آموز هم وجود داشته که وی اجازه عکاسی از آنها را نداده است.

دانش‌آموزان استثنایی و بی سرپرست در خوابگاهی که زیرمجموعه خیریه سپهر در شهرستان بم هست، زندگی می کنند.

خانم فراشی مدیر خیریه در تماس تلفنی به خبرنگار «کرمان نو » گفت که هنوز موفق به بررسی موضوع نشده‌ام و بزودی و بعد از تحقیق نتیجه را در اختیار رسانه ها قرار می دهم.

امید سلاجقه مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا پیرامون عکس منتشر شده در فضای مجازی مربوط به ضرب و شتم یک دانش آموز استثنایی در خوابگاه زیرمجموعه خیریه ای در شهرستان بم اظهار کرد: مساله ضرب و شتم نوجوان بمی در خوابگاه خیریه وابسته به بخش خصوصی اتفاق افتاده است و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد.خبرگزاری هرانا ـ تاریخ : ۱۳۹۵/۰۸/۰۱