عدم استاندارد در شهربازی ، مرگ کودک ١١ساله‌ی ایلامی را در پی داشت

دریافتی از : حسین کفایت حقیقی

تفریح در پارک چغاسبز ایلام، زندگی یک خانوده را سیاه کرد

شب گذشته پنجم مردادماه، یک دختر ١١ ساله‌ی کُرد به نام “مبینا” به علت سقوط از تاب‌شهربازی چغاسبز شهر ایلام و عدم استاندار بودن وسایل بازی، جان خود را از دست داد.

پدر این دختر در گفتگو با رسانه‌های دولتی، عنوان کرده است:”دخترم مشغول تاب بازی بوده که ناگهان از روی تاب سقوط و با سر به زمین افتاد، و به دلیل نامناسب و عدم استاندار بودن مکان بازی، دچار خونریزی شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

چند روز پیش مدیر کل “استانداردسازی و تحقیقات صنعتی”، استان ایلام گفته بود:”تنها در برخی شهربازی‌ها و پارک‌های استان، استانداردسازی و معیارهای ایمنی در وسایل بازی در نظر گرفته نشده است”. آزانس کردپا 07 مرداد

“محمد محمدی”، همچنین اشاره کرده بود: از سال ١٣٨٩ به بعد نظارت و کنترل کامل نسبت به تمامی پارک‌ها استان ایلام انجام گرفته و سال گذشته ٢ شهربازی در استان ایلام به دلیل رعایت نکردن معیارهای ایمنی و عدم استاندارد، از سوی کارشناسان این اداره را تعطیل نمودند.

مدیر کل اداره‌ی استانداردسازی استان ایلام در حالی مدعی رسیدگی به وضعیت پارک‌ها و شهربازی‌های این استان است، که تاکنون پارک‌ها و شهربازی‌هایی در این استان وجود دارد که از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و جان کودکان را تهدید می‌کند.