مهدهای کودک و برخی مقاطع تحصیلی سه‌شنبه هم تعطیل شد

آلودگی هوای کرج

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در استانداری با حضور هاشمی استاندار تهران تشکیل شد و در پی آن مهدهای کودک، پیش دبستانی و برخی مقاطع تحصیلی در تهران و تعدادی از شهرستانها تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آلودگی هوای استان و وضعیت ناسالم هوا برای تمام گروه‌های جامعه سبب شد تا طی دو روز گذشته جلسه کمیته اضطرار تشکیل شود به طوریکه امروز تمامی مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک تهران و شهرستان‌های استان به جز فیروزکوه، پردیس و دماوند تعطیل شد.

با توجه به وضعیت ناسالم هوای تهران و تعیین تکلیف تعطیلی مدارس و تمهیدات در نظر گرفته شده امروز ساعت 14 سومین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست استاندار تهران و با حضور نمایندگان عضو  برگزار شد.

در این جلسه مصوبات روز گذشته کمیته اضطرار مجدد تصویب و مقرر شد کلیه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی استان به جز شهرستانهای فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا سه شنبه تعطیل باشد.
همچنین مقرر شد طرح ترافیک و زوج و فرد تا اطلاع ثانوی تا ساعت 19 در سطح شهر تهران اجرا شود.
موافقت مدیران دستگاههای اجرایی با مرخصی مادران شاغل از دیگر مصوبات این جلسه بود، ضمن اینکه برخورد با خودروها وموتورسیکلت‌های دودزا و آلاینده و همینطور خودروهای فاقد معاینه فنی، توقف فروش مجوز روزانه طرح ترافیک تا پایان شرایط ویژه برای کاهش میزان تردد خودرو ها درهسته مرکز شهر تهران و توقف فعالیت کلیه معادن تهران تا عادی شدن شرایط، لغو ورزش همگانی در پارک ها و مجموعه های ورزشی شهر تهران، نظارت برعدم بکارگیری اتوبوس های دودزا، جلوگیری از روشن بودن اتوبوسهای متوقف درترمینال ها و جایگاه های اتوبوسرانی و ترمینال های شهری و نظارت  بر توقف جلوگیری از فعالیت های عمرانی شهر تهران موثر بر تولید و افزایش آلودگی هوا و استقرار تیم های سیاری از سوی اورژانس در میادین پرتردد و آلوده از مصوبات دیگر این جلسه بود.۲۴ آبان ۱۳۹۵