160 نفر در خراسان‌شمالی در نوبت واگذاری فرزندخواندگی

نوزاد

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی از وجود 160 نفر در نوبت فرزندخواندگی در استان خبر داد.

اسماعیل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در این استان بیشتر متقاضیان، خواهان پذیرش کودکان شیرخوار و زیر دو سال هستند که به علت نبود کودکان در این بازه سنی امکان پاسخ‌دهی به همه درخواست‌ ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل استقبال خانواده‌ها از دریافت کودک شیرخوار، زمانی که کودکی در شیرخوارگی تحویل این نهاد می‌شود با کمک کارشناسان هر چه سریعتر اقدامات لازم برای واگذاری آن به متقاضیان انجام می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه طی شش ماه نخست سال جاری 24 کودک به صورت فرزندخواندگی واگذار شده است، گفت: بیشتر این کودکان زیر یک تا دو سال بوده و تقریبا تعداد دختر و پسر نیز با هم برابر بوده است.

وی با بیان اینکه امسال درخواست‌های متقاضیان فرزندخواندگی سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: تعداد متقاضیان فرزندخواندگی در استان بسیار است اما تعداد کودکان قابل واگذاری کم است.

قربانی با بیان اینکه گفته می‌شود بهزیستی در واگذاری کودکان به فرزندخواندگی سخت‌گیری می‌کند، عنوان کرد: این سخت‌گیری‌های قانونی به منظور ایجاد زندگی آرام و رفاه نسبی برای کودکان است. از زوج‌های نابارور و متقاضی فرزندخواندگی تقاضا می‌شود با مراجعه به بهزیستی، به‌عنوان تنها مرجع قانونی واگذاری فرزند خوانده این موضوع را پیگیری کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ایسنا