کودک آزاری و مرگ دختربچه ۱۸ ماهه

koodak-azari

فرستنده خبر: درسا دره شوری Dorsa Darehshoori

 ‌دختر بچه ۱۸ ماهه در یکی از شهرستان‌های استان خراسان‌جنوبی زیر مشت و لگدهای ناپدری جان سپرد.

 سردار مجید شجاع اظهار کرد: “در ۱۸ آبان ماه امسال خانم و آقایی دختر بچه‌ای ۱۸ ماهه را به بیمارستان امام رضا شهرستان بیرجند آوردند و مدعی شدند که بچه هنگام بازی کردن داخل جوی آب افتاده است”.

وی افزود: “با توجه به جراحات وارده بر بدن دختر بچه، پزشکان موضوع را به مأموران مستقر در بیمارستان اطلاع می‌دهند که برای بررسی دقیق کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند”.

سردار شجاع ادامه داد: “با توجه به توضیحات پزشکان و آثار به جا مانده بر بدن دختر بچه ۱۸ ماهه، ظن قتل این کودک قوت گرفت و مأموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند”.

وی افزود: “خانم (مادر بچه) در اظهارات خود به کارآگاهان این گونه شرح حادثه را تشریح کرد که فرزندم هنگام بازی داخل جوی آب می‌افتد و من به همراه همسرم او را بلافاصله به بیمارستان آوردیم اما فرزندم فوت کرد”.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: “با اعلام گزارش پزشکی قانونی علت فوت کودک ۱۸ ماهه ضربه‌های مختلف به اعضای بدن اعلام شد که بلافاصله بازپرس ویژه قتل، دستور دستگیری پدر و مادر را صادر کرد”.

سردار شجاع گفت: “پدر و مادر کودک ۱۸ ماهه توسط مأموران دستگیر و برای توضیحات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند”.

وی افزود: “مادر کودک عنوان کرد از زمان جدایی من و همسر اولم ۹ ماه می‌گذرد و از او دو فرزند دارم که فرزند بزرگم با پدرش زندگی می‌کند و فرزند کوچک (مقتول) نیز با من زندگی می‌کرد و مدتی پیش با همسرم ازدواج کردم که او هم از ازدواج اول خود دو فرزند دارد و فرزند مرا نیز مانند فرزندان خودش دوست می‌داشت”.

سردار شجاع گفت: “مادر کودک بیان داشت که فرزندم هنگام بازی به داخل جوی آب سقوط کرد و بلافاصله من به همراه شوهرم او را برای مداوا به بیمارستان بردیم در ادامه بازجویی شوهر (پدرناتنی مقتول) مانند گفته مادرمقتول اعتراف کرد”.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: “با توجه به تحقیقات میدانی مأموران و گزارش پزشکی قانونی، سرانجام مادر مقتول لب به اعتراف گشود و اظهار کرد: من در آشپزخانه مشغول کار بودم که یکدفعه صدای گریه فرزندم بلند شد و آمدم داخل اتاقی که او گریه می‌کرد و برای ساکت شدنش به بیرون از منزل رفتم تا از مغازه برای او تنقلات بگیرم که وقتی برگشتم شوهرم گفت حال بچه خوب نیست فکرکنم تشنج گرفته است که به همراه شوهرم او را به بیمارستان منتقل کردیم”.

‌به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار شجاع گفت: “در ادامه بازجویی ناپدری مقتول که ۲۸ سال سن داشت و نگاهش به سنگ فرش اتاق جنایی دوخته شده بود، گفت: بچه داخل اتاق گریه می‌کرد و مادرش در آشپزخانه مشغول کار بود تا اینکه گریه او امانم را بریده بود که لگدی به پشت او زدم و با سر روی موکت افتاد دیگر نمی‌دانم چرا کتک زدن را ادامه دادم، در همین حال بود که مادرش از صدای گریه دختربچه‌اش آمد که به او گفتم برو از مغازه برایش چیزی بگیر تا ساکت شود و او رفت”.

متهم ۲۸ ساله ادامه داد: “نمی‌دانم چی شد فقط یادم می‌آید که یک مشت به شکم بچه کوبیدم که بچه از حال رفت و من هم بلافاصه به مادرش اطلاع دادم و تصمیم گرفتیم تا در بیمارستان ادعا کنیم که او هنگام بازی داخل جوی آب افتاده است”.

متهم جوان عنوان کرد: “هرگز فکر نمی‌کردم که بچه کشته شود و نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاد و آن کار را انجام دادم و حالا دو شب است که از عذاب وجدان خوابم نمی‌برد و تصویر بچه جلوی چشمانم می‌آید، نمی‌دانم چرا طفل معصوم را کشتم”.

سردار شجاع عنوان کرد: “با حضور بازپرس ویژه قتل، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان و متهمان؛صحنه جرم بازسازی و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شدند”.خبرگزاری هرانا ـ۱۳۹۵/۰۸/۲۷