افزایش تعداد کودکانی که بدلیل اعتیاد والدین تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند

نوزاد

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش تعداد کودکانی که بدلیل اعتیاد والدین در سال جاری تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند خبرداد.

حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان آنکه در سال جاری، آمار کودکانی که بدلیل اعتیاد والدین تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند، نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت؛ افزود: معتقدم  باید نقش «مددکاری اجتماعی» در بیمارستان‌ها بازنگری اساسی شود تا فراتر از وظایف کنونی، به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود کنند و موارد آسیب ها را به طور منظم گزارش و ارجاع دهند.

وی در ادامه ضمن تاکید برآنکه باید ماموریت‌های اورژانس اجتماعی را در این محدوده‌ها بازنگری کنیم؛ گفت: باید بررسی کنیم که اورژانس اجتماعی چه حجم ماموریت را باید انجام دهند، چه تعداد مراجعه دارند و آیا تناسبی بین ظرفیت آن‌ها و ارجاعات آنان وجود دارد یا خیر؟ در این میان بهتر است مددکاران بیمارستان‌ها، گزارشی از موضوع،  زمان تماس تا مرحله اقدام را تهیه کنند تا براساس آن مانیتور و راهکار را پیاده‌سازی کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: بهزیستی نیز باید حوزه‌های استانی خود را مجاب کند تا با یکدیگر مراوده داشته باشند، به این صورت که حوزه اجتماعی دانشگاه‌ها با حوزه بهزیستی استان جلسه هماهنگی داشته و ضمن مرور سابقه موضوع، درباره نحوه اجرای پروتکل و فلوچارت ابلاغی در استان مربوطه با یکدیگرهماهنگ شوند و گزارشی از عملکرد را برای سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت ارسال کنند تا بتوانیم مداخلات موثرتری را داشته باشیم.

فرید همچنین با اشاره به آنکه به ازای هر نوزاد سالم، بیش از هفت متقاضی فرزند خواندگی در کشور وجود دارد، گفت: متقاضیان، عمدتا خانواده‌هایی هستند که به دلیل بچه‌دار نشدن، تحت فشار و در آستانه فروپاشی هستند که این موضوع نشان دهنده ضرورت سرعت در فرآیند شناسایی و واگذاری نوزادان به این خانواده‌ها است ایسنا، ۲۶ آبان ۱۳۹۵