وعده احداث ۱۴ مدرسه در بخش بشارت ذلقی الیگودرز هنوز عملی نشده است

ولی الله میرزایی اصلفرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

فرماندار الیگودرز گفت: احداث ۱۴ مدرسه در بخش بشارت ذلقی و استقرار اداره‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در الیگودرز تاکنون اجرایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ولی اله میرزایی اصل عصر امروز در جلسه پیگیری مصوبات شهرستانی استان که در دفتر استاندار لرستان برگزار شد اظهار داشت: از مجموع 24 مصوبه 12 مصوبه به‌صورت 100 درصد اجرایی شده است.

وی پیشرفت فیزیکی دیگر مصوبات این شهرستان را مناسب دانست و افزود: این مصوبات دارای 30 تا 50 درصد پیشرفت هستند.

فرماندار الیگودرز عنوان کرد: راه دسترس بزنوید به سد لیروک و به امام‌زاده محمد بن حسن(ع)، احداث 14 مدرسه در بخش بشارت ذلقی و استقرار اداره‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در الیگودرز تاکنون اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه مصوبه راه امام‌زاده حسن اجرایی شده است و روند خوبی دارد بیان کرد: در راستای جاده بزنوید به امام‌زاده حسن(ع) درگذشته قرار بود قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) این کار را انجام دهد که در این رابطه به نتیجه نرسیده‌ایم.

میرزایی اصل تصریح کرد: در راستای این جاده قرار شد 50 درصد اعتبارات را اوقاف و 50 درصد دیگر را راه و شهرسازی استان تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: احداث 14 مدرسه در بشارت ذلقی بر عهده نوسازی مدارس است و به این معنا نیست که در این منطقه مدرسه وجود ندارد بلکه تدریس دانش آموزان از طریق کانکس و منازل مردم صورت می‌گیرد.

محمد چگنی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در این راستا گفت: طی اواخر سال 93 چهار کانکس توسط هلی برد به مناطق روستایی صعب‌العبور ارسال‌شده است.

وی اظهار داشت: برای هشت روستای دیگری که قرار بود کانکس به‌وسیله هلی برد برایشان ارسال شود اعتباری دیده نشده است.

فرهاد خاکی‌پور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان افزود: جاده امام‌زاده حسن(ع) درمجموع 50 کیلومتر است که 15 کیلومتر از راه آن آسفالت شده و آسفالت 35 کیلومتر آن باقی‌مانده است.

علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز عنوان کرد: 15 کیلومتر اول جاده بزنوید به سد لیروک با برآورد اعتبار 17 میلیارد تومان به مناقصه گذاشته‌شده است.

وی بیان کرد: مطالعات 20 کیلومتر دیگر این جاده به مشاور داده‌شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی موجود پس از تهیه اسناد و مدارک به مناقصه خواهیم گذاشت و تا اول بهمن‌ماه امسال فاز اول آن ابلاغ می‌شود.۰۷ آذر ۱۳۹۵ خبرگزاری تسنیم