دویست و پنجاه مورد کودک آزاری در مازندران گزارش شده است

kodak azari

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

 معاونت اجتماعی بهزیستی استان مازندران گفت که در سال جاری تاکنون ۲۵۰ مورد کودک آزاری از طریق سامانه ۱۲۳ در استان گزارش شده است.

فاطمه پورفاطمی با اشاره به برنامه های مختلف درباره روز مقابله با کودک آزاری یکی از برنامه‌های آموزشی در این رابطه را برگزاری کمپین یک روزه “نه به کودک آزاری” برشمرد و افزود: “به خاطر آب‌وهوای هفته اخیر، این کمپین به امرزو انتقال یافته و هدف ما از آن، آگاه‌سازی در سطح جامعه بوده که امروز در سراسر استان در حال برگزاری است”.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی امر پیشگیری و حمایت از کودکان آزاردیده است، اذعان کرد: “راه‌های مختلفی برای شناسایی کودک‌آزاری وجود دارد که یکی از آنها، خط ۱۲۳ بوده و در سال ۹۴ حدود ۵۴۵ مورد و در در سال جاری نیز تا نون ۲۵۰ مورد کودک‌آزاری از طریق خط ۱۲۳، خدمات سیار و همچنین مراکز اورژانس گزارش شده است”.

وی در رابطه با روند حمایتی پس از گزارش گفت: اولین کار مشاوره تلفنی و اگر نتیجه بخش نبود اعزام خدمات سیار به محل و مشاوره است و اگر نتوانستیم پس از چند بار مشاوره، خانواده را به عدم انجام این‌کار متقاعد کنیم، از طریق دادگستری و نیروی انتطامی حکم حضانت کودک گرفته می‌شود و این کودکان را در مراکز نگهداری می‌کنیم که در سال ۹۴ حدود ۴۰ کودک و در سال جاری تا کنون ۲۲ کودک در مراکز ما پذیرش شده‌اند.

به بیان پورفاطمی کودک آزاری جسمی، بیشترین نوع کودک آزاری گزارش شده و حدود ۴۰ درصد است و همچنین، نزدیک به ۹ درصد از نوع جنسی بوده اما چون عوارض کودک‌آزاری جنسی بسیار زیاد است ما باید مصادیق آن را به خانواده‌ها یاد دهیم تا به کودکان خود حریم خصوصی را یاد دهند تا کودک پس از بروز این آزار بداند که به چه کسانی باید اطلاع دهد و این آگاهی‌بخشی برای پیش‌گیری نیز بسیار موثر است.خبرگزاری هرانا ـ