محرومیت 113 کودک از تحصیل به دلیل تعصبات فرهنگی والدین در خراسان شمالی!

حقوق کودک

فرستنده: وحید ترابی  Wahid Torabi

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: طی سال تحصیلی جاری یک هزار و 204 نفر دانش آموز مقطع متوسطه اول از تحصیل بازماندند.

عباس سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی احصاء آمار ارسالی از سوی وزارتخانه مبنی بر تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان، مشخص شد که هم اکنون یک هزار و 204 نفر از دانش آموزان متوسطه اول در سال تحصیلی 96-95 در مدرسه حضور ندارند. از مجموع این آمار230 نفر به دلیل ازدواج، هفت نفر فوت، 258 نفر به دلیل ممانعت والدین به لحاظ مالی و 57 نفر نیز به علت نبود سرویس ایاب و ذهاب از تحصیل محروم شده‌اند.

سعیدی افزود: 230 نفر از دانش آموزان نیز خود مایل به ادامه تحصیل نبوده، 109 نفر به دلیل اشتغال به کار، 113 نفر به علت ممانعت والدین به لحاظ تعصبات فرهنگی ، 10 نفر به دلیل اقامت در کانون اصلاح و تربیت و 16 نفر نیز به موجب وجود بیماری از تحصیل بازمانده‌اند.

وی یادآورشد: این آمار از سامانه سناد و از مجموع دانش آموزان لازم التعلیم روزانه بوده که به تفکیک دلایل بازماندگی از تحصیل آنان احصاء شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در مجموع هم اکنون 36 هزار دانش آموزان در سطح استان در مقطع متوسطه اول مشغول به تحصیل هستند.ایسنا۸ دی ۱۳۹۵