شناسایی 600 کودک کار در لرستان

55279.jpg

دریافت از: وحید ترابی  Wahid Torabi

مدیرکل بهزیستی لرستان از شناسایی 600 کودک کار در استان خبر داد.

‌اسدالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: تکلیف کودکان خیابانی روشن است و شب‌ها هم در خیابان هستند که در این راستا مرکزی برای ساماندهی آنان به صورت شبانه‌روزی داریم و کودکانی که از طریق نیروی انتظامی به ما معرفی می‌شوند و جایی برای خواب ندارند، در آن مرکز نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بهزیستی متولی کودکان خیابانی است، ادامه داد: در مدت 20 روز باید تکلیف این کودکان روشن شود و اگر امکان برگشت به خانواده و بستگان را نداشته باشند در همین مکان نگهداری می‌شوند.

حیدری درباره کودکان کار نیز اظهار کرد: در سازمان بهزیستی استان تاکنون کاری در این زمینه انجام نشده بود که به تازگی مجوز یک مرکز حمایتی– آموزشی برای کودکان کار اخذ شد و به شناسایی این کودکان در سراسر استان اقدام کردیم.

 مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: کودک کار تکلیفش روشن است؛ یعنی بچه‌ای که خانواده دارد ولی در خیابان کار می‌کند و شب به خانه برمی‌گردد و تاکنون 600 کودک کار در سطح استان شناسایی شده که عدد زیادی است.

وی بیان کرد: در حال انجام کارهای سخت‌افزاری برای افتتاح این موسسه حمایتی– آموزشی هستیم و در این مؤسسه یک سری حمایت‌های مالی برای توانمندسازی کودکان و خانواده‌ها انجام می‌دهیم که دیگر بچه‌ها در خیابان کار نکنند. ایسنا۲۵ دی ۱۳۹۵