12 زن و کودک در دریاچه کارون 3 غرق شدند

دریافتی از : حسین کفایت حقیقی

 گروهی از اهالی روستای سادات حسینی سوار بر مینی بوس

 قصد داشتند خود را به روستای محل سکونت خود برسانند

اما مینی بوس حامل بانوان و کودکان روستای مذکور  واژگون شد.

در پی واژگون شدن یک دستگاه مینی بوس ، یازده زن و کودک در در دریاچه سد کارون 3 غرق شدند.

به دلیل نبود پل برای تردد اهالی دهدز و ایذه به روستای سادات حسینی (منطقه دنباله رود جنوبی ) که در آن سوی آب های پشت سد کارون 3 قرار دارد، طبق روال روزمره گروهی از اهالی روستای سادات حسینی سوار بر مینی بوس قصد داشتند با استفاده از بارج (دوبه – وسیله ای برای حمل بار بر روی آب) خود را به روستای محل سکونت خود برسانند اما مینی بوس حامل بانوان و کودکان روستای مذکور در هنگام رسیدن به مقصد واژگون می شود و حدود 11 نفر از آنان علی رغم تلاش های دیگر مسافران ” باج ” برای نجات آنان غرق شده و جان خود را از دست می دهند.

طبق آخرین اخبار رسیده اجساد غرق شدگان و مجروحان این حادثه به سردخانه بیمارستان دهدز  منتقل شده است.

در همین زمینه آملازاده مدیرکل بحران استانداری خوزستان ضمن تایید این خبر گفت: حدود ساعت 4 بعد از ظهر روز چهارشنبه 9 مردادماه گروهی از اهالی روستای سادات حسینی (منطقه دنباله رود جنوبی) قصد داشتند با انتقال مینی بوس خود از طریق بارج خود را از به آن سوی در یاچه سد کارون سه و محل سکونت خودشان که در 20 کیلومتری دهدز قرار دارد برسانند.

وی افزود: در پایان راه و هنگام ورود به ساحل مینی بوس حامل آن ها واژگون می شود و 11 نفر از سرنشینان مینی بوس که کودکان و زنان بودند در دریاچه غرق می شوند.مدیرکل بحران استانداری خوزستان بیان داشت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

چند وقت پیش شرکت آب نیرو وابسته به وزرات نیرو برای ایمنی تردد اهالی این روستا در منطقه ای از دریاچه که عرض کمتری دارد وعده احداث پل داده بود که تاکنون از این اقدام ضروری و حیاتی سرباز زده است. سایت خبر مرکز خوزستان 09 مرداد