91فضای آموزشی استان ایلام فرسوده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: از یک هزار و 400 فضای اداری، فرهنگی و آموزشی موجود در این استان یک هزار و 230 فضای آموزشی است که از این تعداد، 91 فضا مشتمل بر 252 کلاس درس فرسوده است باید تخریب شده و دوباره ساخته شوند.
ارسال خبر از وحید ترابی/wahid torabi

سعید هژبری عنوان کرد: وی افزود: سه گسل فعال در سطح استان وجود دارد و با وجود زلزله خیز بودن استان و امکان بروز خسارت و خطرات احتمالی، نیاز به مقاوم سازی و احداث بناهای جدید زیاد است که در این ارتباط به حمایت مسئولان و کمک خیرین نیازمند هستیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به نقش مهم خیرین در امر مدرسه سازی اظهارکرد: خیرین در استان ایلام تاکنون 56 طرح آموزشی مشتمل بر 213 کلاس درس با 203 میلیارد ریال ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده اند.
هژبری تاکیدکرد: با مشارکت خیرین در شهرستان بدره سه واحد آموزشی با 14 کلاس درس و 13 میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که یک واحد آن تکمیل شده است.
وی به مقاوم سازی مدرسه روستای گله دار نیز اشاره کرد و گفت: ساختمان این واحد آموزشی به علت عوارض شدید زمین و جنس خاک در این روستا دچار آسیب های سازه ای جدی شده که با بکارگیری مشاور ذیصلاح نسبت به مقاوم سازی آن اقدام شد.
هژبری در خصوص وضعیت دبستان 6 کلاسه شهر چشمه شیرین نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت ساخت این مدرسه ابتدایی در مرکز شهر چشمه شیرین از توابع شهرستان بدره، اولین طرح عملیاتی بنیاد برکت در این محل ساخته خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هزینه مقاوم سازی فضاهای آموزشی موجود را دارای توجیه اقتصادی دانست ویادآورشد: مقاوم سازی هایی که در مدارس انجام شده بستگی به نوع پروژه و منطقه مورد اجرا فقط بین 35 درصد تا 45 درصد ساخت یک فضای جدید هزینه دارد.

شهرستان تازه تاسیس بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است. ۰۳ اسفند ۱۳۹۵