عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: کودک آزاری در برخی مهدها؛ نظارت بهزیستی ضعیف است

خبرگزاری هرانا ـ معاون اجتماعی وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت که هرسال ۳۰ هزار کودک دارای معلولیت در کشور متولد می‌شود که بخشی از آنها به دلیل ازدواج فامیلی است

وحید ترابی//wahid torabi

.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، محمدهادی ایازی افزود: “بسیاری از اختلالات و معلولیت های بدو تولد با غربالگری و مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج و قبل از بارداری قابل پیشگیری است ضمن اینکه براساس قانون سقط درمانی امکان سقط قانونی برخی از این معلولیت‌ها وجود دارد”.

وی ادامه داد: “در ایران ۵۸ بیماری نادر شناسایی شده اما هنوز افراد زیادی در رابطه با این موضوع در کشورهستند که شناخته نشده‌اند”.

وی گفت: “به ازای هر پنج هزار نفریک بیمار نادر در کشوروجود دارد و بسیاری از بیماری‌های نادر درمان ندارند و فقط با برخی دارو‌ها درد این بیماران تسکین پیدا می‌کند”.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماران نادرنیازمند حمایت هستند افزود: “در کشور ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، اما تا قبل از دولت یازدهم، هیچ دستگاه دولتی مسئولیت ساماندهی این سازمانها را به عهده نداشت”.

ایازی گفت: “تامین هزینه های بیماران نادر نیازمند حمایت و همکاری همه افراد است و دولت، متخصصان و مردم سه ضلع مثلثی هستند که باید برای حمایت از بیماران نادر مشارکت کنند”. تاریخ : ۱۳۹۵/۱۲/۰۷