کودک آزاری دربرخی مهدها

به گزارش مهر، به نقل از خانه ملت، مسعود رضایی با ابراز تاسف از کودک آزاری در برخی مهدهای کودک، گفت: بروز این وقایع علاوه بر آسیب های روحی و روانی برای کودک و خانواده، تبعات منفی گسترده ای را در سطح جامعه و سلب اعتماد خانواده هااز چنین مراکزی را به همراه خواهد داشت.
وحید ترابی//wahid torabi

وی، ضعف نظارت بهزیستی را علت بروز کودک آزاری در برخی مهدهای کودک دانست و با بیان اینکه متولی مهدهای کودک سازمان بهزیستی است، ادامه داد: نگرانی خانواده‌ها از عملکرد برخی مهدهای کودک باید از سوی بهزیستی به عنوان متولی جدی گرفته شود و سازمان بهزیستی به صورت مستمر عملکرد مهدهای کودک را رصد کند.
رضایی با تاکید بر اینکه برخی مهدهای کودک شاخص و استانداردهای لازم را برای تربیت و پرورش کودکان ندارند نسبت به بکارگیری نیروهای غیرمتخصص در برخی مهدهای کودک هشدار داد و افزود:  مربیان مهدهای کودک باید در زمینه تربیت کودک تجربه کافی داشته و از افرادی که تحصیلات مرتبط با کودک یاری دارند باید در مهدها استفاده شود؛  بهزیستی به عنوان حامی حقوق کودکان باید بر رعایت ضوابط از سوی مهدهای کودک نظارت کافی داشته و با مهدهای متخلف به صورت جدی و قاطع برخورد کند.
وی با انتقاد از اینکه سازمان بهزیستی با کمبود نیروی انسانی و بودجه مواجه است در رابطه با شهریه مهدهای کودک، گفت: سازمان بهزیستی باید نظارت بیشتری را بر میزان شهریه مهدهای کودک داشته و از اخذ شهریه بالا توسط این مراکز جلوگیری کند.
رضایی با بیان اینکه  بایدشیوه درست رفتاری به فرزندان در مهدهای کودک قبل از ورود به مدرسه آموزش داده شود٬ ادامه داد: حاکم بودن شرایط بد در مهدها اجازه رشد نبوغ کودکان را نداده و در بسیاری مواقع منجر به دلزدگی آن‌ها از محیط درس می‌شود.
وی با بیان اینکه حاکم بودن شرایط نامطلوب برخی مهدها اجازه رشد و نبوغ را به کودکان نمی دهد، تصریح کرد: در کنار بحث مراقبت از کودکان، پرورش و اجتماعی شدن کودک در مهدها  بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه داشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی باید به طور مداوم عملکرد مهدهای کودک را مورد ارزیابی قرار دهد، گفت: بهزیستی نباید نظارت بر مهدها را رها کند بلکه باید با ارزیابی دقیق عملکرد مهدهای کودک، نسبت به پلمب مهدهای غیراستاندارد اقدام کند.۰۷ اسفند ۱۳۹۵ –