یک نوجوان متهم به قتل عمد در دادگاه تبرئه شد

مهدی موسوی۱۳۹۶/۰۲/۱۰

خبرگزاری هرانا ـ وکیل‌ مدافع یک نوجوان متهم به قتل گفت که پسر ۱۶ ساله‌ای که به دنبال یک شوخی کودکانه ناخودآگاه مرتکب قتل همکلاسی خود شده بود، در آخرین جلسه محاکمه (امروز) از اتهام قتل عمد مبرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، عبدالصمد خرمشاهی گفت: “دو سال پیش یعنی در تاریخ ششم اردیبهشت ماه سال ۹۴ به دنبال یک شوخی و کلنجکار کودکانه لحظه‌ای یکی از نوجوانان دچار مشکل تنفسی می شود و به زمین می افتد و پس از اعزام به بیمارستان و بعد از ۱۹ روز بستری شدن و علی رغم تلاش پزشکان، فوت می کند”.

وی ادامه داد: “موکلم به اتهام قتل عمدی بازداشت می شود. ابتدا بازپرس به لحاظ این که عمل وی نوعا کشنده نبوده و قصد قتل نداشته، قرار منع تعقیب صادر می کند که با مخالفت دادستان روبرو شده و در نهایت دادگاه نظر دادستان را می پذیرد”.

این وکیل دادگستری ادامه داد: “از سال ۹۴ تاکنون موکلم (نوجوان ۱۶ ساله) در کانون اصلاح و تربیت به اتهام قتل عمد در بازداشت به سر می برد. بعد از تشکیل جلسات متعدد و معاینه از محل و استعلام از مراجع ذی ربط و بررسی قرائن و شواهد، آخرین جلسه محاکمه امروز – ۱۰ اردیبهشت ماه – در شعبه دوم دادگاه کیفری یک ویژه اطفال اردبیل برگزار شد”.

وی با یادآوری اینکه سه جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده است، گفت: “با توجه به اینکه موکلم نه قصد قتل داشته و نه عملش نوعا کشنده بوده و با طرح دفاعیات دیگری از ناحیه وی و تلاش‌های اینجانب، اتهام وی از قتل عمد به شبه عمد تغییر کرد و قرار است موکلم با سپردن وثیقه به زودی از زندان آزاد شود”.