مكافات سنگين قاتل 16 ساله

 دریافت شده از:علیرضا طاهرخانی سیادهی

پدرم معتاد است، مادرم از او طلاق گرفت،

شايد اگر آن‌ها اين کار را نمي‌کردند، من الآن اينجا نبودم.

 پس از جدايي، پدرم به خاطر مهريه مادرم به زندان رفت،

 من در خانه مادربزرگم زندگي مي‌کردم…

 رضا 16 ساله است و قاتل اصلي شناخته شده و دوست 13 ساله‌اش نيز اتهام سنگيني در اين جنايت دارد.
ساعت 2 بعد‌از ظهر 26 تير ماه سال جاري بود كه امان 13 ساله به همراه دوستش رضا مشغول دوچرخه‌سواري بودند، رضا ركاب زنان به سمت سرنوشت شوم خود رفت. آن‌ها به در تكيه‌اي در محله خود رسيدند كه دو نوجوان 12 ساله و 19 ساله افغاني، گاري نان خشك خود را حمل مي‌كردند. امان يكي از آن‌ها را مسخره كرد و آن نوجوان 12 ساله به ناسزاگويي پرداخت.امان هم كوتاه نيامد، برگشت و سيلي‌اي به گوش آن پسر 12 ساله زد و دوان دوان به سمت دوچرخه خود رفت.

آن لحظه اصلاً به فكر رضا نبود، ناگهان پشت سرش را كه نگاه كرد، ديد رضا 16 ساله به مردي به نام ناصر چاقو زده است.قاتل 16 ساله ما بدون آن‌كه بداند ناصر بااين ضربه چاقو كشته شده است به سمت امان دويده و او را ترغيب به فرار كرد؛ فراري كه نتيجه‌اي نداشت. حالا امان و رضا، يكي به جرم قتل و ديگري به معاونت در قتل در حال طي مسير قانوني براي رسيدن به مجازات هستند.

امان مي‌گويد: از سه سالگي شناسنامه‌ام گم شد و تا يک سال پيش شناسنامه نداشتم و مجبور بودم در مکانيکي يکي از اقوام مان کار کنم. پدر و مادرم هر دو معتاد هستند و جدا از همديگر زندگي مي‌کنند و من هر هفته مجبور به زندگي کردن در کنار يکي از آن‌ها هستم‌،
زندگي در کنار مادرم بسيار سخت است تا جايي که اگر آزاد شوم، ديگر نزد مادرم بر نمي‌گردم‌.

رضا نيز گفت: پدرم معتاد است و به خاطر همين مادرم از او طلاق گرفت، شايد اگر آن‌ها اين کار را نمي‌کردند، من الآن اينجا نبودم. وي افزود: پس از جدايي، پدرم به خاطر مهريه مادرم به زندان رفت و من در خانه مادربزرگم زندگي مي‌کردم که درگذشت، بعد از آن به خوابگاه رفتم و الآن 2 سال است که بيرون آمده‌ام، زيرا نمي‌توانستم پدرم را ببينم و مربيان خوابگاه به من اجازه مرخصي نمي‌دادند‌.

رضا ادامه داد: اگر آزاد شوم باز به خوابگاه بر مي‌گردم حتي اگر هيچوقت به من مرخصي ندهند، زيرا ديگر طاقت سختي کشيدن را ندارم…رضا و امان پشت ميله‌هاي زندان به انتظار مجازات نشسته‌اند و اگر خانواده قرباني رضايت ندهد رضا، محكوم به قصاص نفس- اعدام- خواهد شد. روزنامه ایران 05 شهریور