معماي قتل فوتباليست بدون پاسخ مانده است

دریافت از : علیرضا طاهرخانی سیادهی

ربايندگان اميد 110 ميليون اخاذي كردند ولي بعد با 100 ضربه چاقو او را به قتل رساندند…

|19 روز از زمان كشف جسد فوتباليست 22 ساله ای كه خدمت سربازي اش را در تيم نيروي زميني مي گذراند سپري شده ولي هنوز هيچ فرد يا افرادي به عنوان مظنون يا متهم در اين ماجرا دستگير نشده اند.
    «اميد دربندي» در حالي به قتل رسيد كه از نيمه مردادماه امسال خانواده اش طي شكايتي اعلام كردند عده يي فرزندشان را ربوده و تقاضاي 110 ميليون تومان پول نقد كرده اند. اما پليس نتوانست در فاصله نيمه مردادماه تا 19 مردادماه كه جسد اميد در چاهي حوالي كهريزك كشف شد. اقدامي بكند و اين در حالي بود كه پدر اميد 10 ميليون تومان به رباينده ها پرداخت كرده بود. با اين حال وقتي خبر كشف جسد اميد مطرح شد زمزمه يي نيز در سايت هاي خبري جريان گرفت كه افغان ها عامل ربوده شدن او بوده اند زيرا پدر اميد گفته بود ربايندگان با پيش شماره هرات با او در تماس بوده اند.
    بر اساس شواهد به دست آمده از جسد اين فوتباليست گفته مي شود 100 ضربه چاقو بر بدن او وارد شده بوده كه سوالي را در ذهن تداعي مي كند، آيا ربايندگان قصد اخاذي داشته اند يا نقشه انتقام جويي در سر پرورانده بودند؟
    
    چه كسي 100 ضربه چاقو زده است
    از زماني كه خبر قتل اميد دربندي، فوتباليست جوان تيم ملي كشور رسانه يي شد تا امروز 10 روز مي گذرد و هنوز هيچ خبري از دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت نيست.
    به گزارش «اعتماد»، اميد دربندي، فوتباليست 22 ساله يي كه در حال گذراندن دوران خدمت سربازي اش بود با كسي مشكل يا خصومتي نداشت كه بخواهد قرباني كينه عاملان جنايت شود. اين بازيكن فوتبال كه تا دو هفته پيش مشغول توپ زدن در تيم نيروي زميني بود در حالي توسط افراد ناشناس ربوده شد و به قتل رسيد كه در حال تردد با خودروي پرايد خود بوده است. بر اساس گفته هاي «حسيني اخوت»، سرپرست تيم نيروي زميني و همين طور عموي اميد، رباينده يا ربايندگان با 100 ضربه چاقو اين جوان ترك زبان فوتباليست را به قتل رسانده اند.
    عموي اميد كه اولين كسي بود كه جسد او را در همان مكاني كه آدم ربايان گفته بودند كشف كرد درباره اينكه كدام قسمت بدن اين ورزشكار مورد اصابت قرار گرفته بود، گفت: در هيچ كجاي بدن برادرزاده ام (از گردن تا پا) هيچ نقطه سالمي نبود.
    
    پدر اميد از علي دايي كمك خواست
    «اميد» اصالتا اردبيلي است ولي از زماني كه تبديل به يكي از بازيكن هاي خوب تيم ميعاد شد خانواده اش همراه با او به تهران نقل مكان كردند. وي دوشنبه گذشته در «برنامه90» در شبكه سوم سيما روي آنتن حاضر شد و در رابطه با اين خبر صحبت كرد. پدر ترك زبان بازيكن سابق تيم سايپا با اشاره به اينكه از همشهريان علي دايي، فوتباليست مطرح كشور است، گفت: من همين جا از آقاي دايي استدعا دارم درباره قتل فرزند من پيگيري كند و به ما در رسيدگي به اين موضوع كمك كند. وي در اين برنامه درباره آخرين تماس اميد افزود: روز حادثه اميد رفته بود خواهرش را از مغازه به منزل بياورد كه توسط فرد يا افرادي ربوده شد. آن افراد با ما تماس گرفتند و از ما خواستند 110 ميليون تومان به حساب شان واريز كنيم و زماني كه آز آنها خواستم حداقل اجازه بدهند من صداي اميد را بشنوم كه بفهمم زنده است، گوشي را براي لحظاتي به او دادند و صداي او را شنيدم. اين پدر داغ ديده با اشاره به اينكه توان جور كردن اين مقدار پول در 12 ساعت را نداشتند، گفت: من موفق شدم 10 ميليون تومان تهيه كنم و آن را براي سارقان فرستادم و آنها گفتند بايد 100 ميليون تومان ديگر هم بريزم تا اميد را آزاد كنند. به گفته آقاي دربندي، در همين حين او صداي پسرش را شنيده كه فرياد كشيده پول را نريز، در هر صورت مرا مي كشند.
    
    اميد را كشته بودند و باز پول مي خواستند
    پدر اميد دربندي همچنين درباره آخرين تماس هاي دريافتي از آدم ربايان به «اعتماد» توضيح داد: آدم ربايان دفعه بعد كه با من تماس گرفتند گفتم پول حاضر است ولي اجازه بدهيد صداي پسرم را بشنوم و مطمئن شوم او سالم است ولي هر چه اصرار كردم آنها گوشي را به اميد ندادند و فقط گفتند مطمئن باش سالم است. پدر اميد با حرف آدم ربايان قانع نشد و ادامه داد: وقتي گوشي را به او ندادند گفتم حداقل سوالي كه مي پرسم را از او بپرسيد و جوابش را به من بگوييد تا بفهمم زنده است. او ادامه داد: از پسرم پرسيدم آن كت و شلواري كه آخرين بار براي پرو كردنش با هم به خياطي رفتيم چه رنگي بود؟ ولي هرگز جواب اين سوال را به من ندادند. آنها اميد را كشته بودند.
    
    هنوز مظنوني در كار نيست
    پدر اميد نمي توانست درباره ماجراي قتل پسرش بيشتر حرف بزند. بغض گلويش را گرفته بود. ديگر نمي خواست با سوال ها خاطره چگونگي از دست دادن پسرش را به ياد بياورد. او مي گفت: همه آنچه بايد بگويم را به رسانه ها گفته ام ديگر چه بگويم. من فقط مي خواهم هر چه زودتر قاتلان پسرم را پيدا كنند. وي در پاسخ به اينكه آيا تا به حال شده بود اميد با كسي درگير شده باشد يا مشكل و خصومت شخصي با كسي داشته باشد، گفت: اين را من كه پدرش هستم نمي گويم، اميد به اندازه يي پسر آرامي بود كه هرگز پيش نيامد با كسي جدل كند. نه در دوران نوجواني و نه جواني هيچ وقت درگيري او را با كسي نديديم. وي با تاكيد بر اينكه قاتل يا قاتلان پسرش از شهر هرات (افغانستان) تماس مي گرفتند، گفت: نمي دانم آدم ربايان يا همدستان آنها كجا بودند ولي تماس هايي كه براي دريافت پول با ما گرفته مي شد از كد هرات بود ولي آنها مي گفتند ايران هستند. نمي دانم اينها همان آدم ها بودند يا همدستان آنها كه تماس مي گرفتند در ايران پسر من را مخفي كرده بودند. به گزارش «اعتماد» دو هفته از قتل بازيكن جوان تيم ملي كشور در حالي مي گذرد كه هنوز رد قاتل يا قاتلان گرفته نشده و كارآگاهان پليس در حال پيگيري ماجرا هستند. پرونده اين آدم ربايي منجر به قتل در حالي در اداره (دهم) قتل پليس آگاهي پيگري مي شود كه تاكنون هيچ مظنوني براي اين پرونده دستگير يا حتي شناسايي نشده است.
    
    يك ترفند قديمي
    دو سال قبل وقتي پسر يكي از كارخانه داران سرشناس ميبد توسط چند نفر ربوده شد، ربايندگان با سازماندهي شيوه يي، از يكي از همدستان خود خواسته بودند تا در مرز ايران و پاكستان كه تلفن هاي همراه با سيستم كشور پاكستان هماهنگ مي شود به پدر طعمه زنگ بزنند تا آنها گمان كنند ربايندگان خارج از ايران هستند. اين اخاذي كه بالاترين رقم مطرح شده در تاريخ آدم ربايي در كشور بود با كمك ماموران وزارت اطلاعات خاتمه يافت و مشخص شد همه ربايندگان حوالي ميبد ساكن بودند و صرفا نقشه آنها به هراس انداختن پدر پسر هشت ساله بود. روزنامه اعتماد: 07 شهریور