بنیاد کودک: ريشه کني فقر در کشور تنها با برقراري امکانات تحصيل و کسب دانش ممکن است

متاسفانه در ایران سازمانهای دولتی

برای حمایت از این کودکان تدبیری نداشتند و تنها

خیرین با حداقل امکانات سعی در کمک به این طیف نیازمند جامعه را دارند…

http://www.childf.com

رشد روز افزون کودکان بی سرپرست و فقیردرایران  ، که ازتوانایی داشتن حداقل امکانات زندگی و تحصیلی محروم هستند یکی از بزرگترین نگرانیهای جامعه ایران است .

تورم اقتصادی ، پایین بودن حداقل دستمزد ، از کار افتادگی والدین ، طلاق ، اعتیاد از عوامل مهمی هستند که خانواد ه های ایرانی را به سوی فقر می کشانند و در چنین خانواده هایی کودکان به عنوان عناصر ضعیف و بی دفاع ، بیشترین صدمات را متحمل میشوند .

متاسفانه در ایران سازمانهای دولتی برای حمایت از این کودکان تدبیری نداشتند و تنها خیرین با حداقل امکانات سعی در کمک به این طیف نیازمند جامعه داشتند .

یکی از سازمانهایی که در این زمینه فعالیت میکند بنیاد کودک میباشد  :

بنياد کودک که در ايران به نام موسسه خيريه رفاه کودک رسماً به ثبت رسيده بيش از 19 سال است که حمايت مالي و معنوي از دانش آموزان مستعد و نيازمند ايراني ، مبارزه اصولي با فقر و ناتواني را با گسترش دانايي و دانش اندوزي آغاز نموده است .

بنياد کودک ايران عميقاً اعتقاد دارد که ريشه کني فقر در کشور تنها با برقراري امکانات تحصيل و کسب دانش ممکن است و در راه نيل به اين هدف مقدس، دست تمامی ايرانيان ميهن دوست را می فشارد. شايان ذکر است که اين سازمان مردم نهاد در زمينه کمک به دانش آموزان نيازمند، مورد تائيد سازمان ملل قرار گرفته و موفق به دريافت مقام مشورتي ويژه از کميسيون اجتماعي و اقتصادي اين سازمان (ECOSOC ) گرديده و گواهي استاندارد جهاني موسسات غير دولتي را از موسسه بين المللي SGS سوئيس نيز اخذ نموده است. بنياد کودک هم اينک با 19 شعبه فعال در ايران و بهره مندی از کمک مؤسسات خیریه همگام واقع در اقصی نقاط جهان، همچون امريکا، سوئيس، امارات متحده عربي، کانادا، آلمان و انگلیس بيش از 5517 دانش آموز مستعد و خانواده هاي نيازمند آنان را در مقاطع مختلف تحصيلي از ابتدايي تا دانشگاه تحت پوشش کمک هاي مستمر خويش قرار داده و از شمار قابل توجهي از دانش آموزان نابينا ، ناشنوا و بيماران سرطاني و کليوي نيز با ارائه کمک هاي مختلف نيز حمايت کرده است.

 

کلیه برنامه ها و اهداف این سازمان در وبسایت به آدرس : http://www.childf.com قرار گرفته است و فرایند به کفالت گرفتن یک کودک بی سرپرست ، تماما از روی وبسایت این سازمان قابل انجام و پیگیری میباشد .

شاید بتوان با حداقل کمک مالی ، کودکی را به تحصیل و زندگی بهتر رهنمون ساخت