آیت‌الله سعیدی: سند 2030 یونسکو باید ابطال شود

لیدا اشجعی  1396/4/5

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند استادان دانشگاه و افراد آگاه باید سند 2030 را تبیین کنند، توقف این سند فایده ندارد و باید ابطال شود.

به گزارش شفاف، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت ترک گناه اظهار کرد: انسان متقی باید تصمیم بگیرد که گناه را در زندگی خودش ترک کند.

وی ادامه داد: انسان اگر به خوبی دقت کند، متوجه می‌شود که گناه سم است و روح انسان را آلوده می‌کند و دست از گناه می‌کشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: خداوند ماه مبارک رمضان را قرار داد تا انسان از فضیلت‌های این ماه استفاده کند، انسان‌هایی که از فرصت ماه رمضان استفاده کردند، از تمام شدن این ماه مبارک ناراحت هستند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به سخن امام سجاد(ع) در خصوص پایان ماه رمضان اظهار کرد: امام سجاد(ع) خطاب به خداوند فرمود غصه‌ای که با پایان ماه رمضان به وجود آمده است را با هدیه‌ای در عید فطر تسلی ببخش.

وی ادامه داد: لازمه تقوا مبارزه همیشگی با دشمنان دین خدا است که عمده آن‌ها هوای نفس و شیطان است، دشمن واقعی با دشمنان دیگر در پیمان هستند تا انسان را آزار بدهند، اگر انسان بتواند بر هوای نفس و شیطان تسلط پیدا کند، بر دشمنان دیگر هم تسلط پیدا خواهد کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: روزه در ادیان گذشته هم بوده است، همانطوری که در قرآن به آن اشاره شد، ولی هیچ کدام از ادیان گذشته در پایان ایام روزه عید نداشتند و داشتن عید فطر از اختصاصات دین اسلام است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به تاریخچه عید فطر اظهار کرد: این عید در سال دوم هجرت به همراه زکات برای مسلمانان تکلیف شد.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس لبیکی به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود و پیام این راهپیمایی برای دوستان وحدت بود، پیام راهپیمایی روز قدس برای دشمنان این بود که مسلمانان با وحدت خودشان به دنبال از بین بردن رژیم صهیونیستی هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: حرکت سپاه در حمله موشکی به پایگاه‌های داعش مایه تسلی برای خانواده‌های شهدا بود و پیامی برای حاکمان خودفروخته منطقه داشت که بدانند بیش از این نباید فریب جنایتکاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را بخورند، باید با مردم منطقه هم‌پیمان شویم و دست متجاوزین را از منطقه کوتاه کنیم، نظام جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل به دنبال این هدف بود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تذکراتی را در دیدارهای ماه رمضان دادند و باید به این تذکرات عمل شود، به عنوان مثال ایشان فرمودند که استادهای دانشگاه و افراد آگاه باید سند 2030 را تبیین کنند، توقف این سند فایده ندارد و باید ابطال شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارند که سند 2030 الزام آور نیست، سطحی‌نگر است، چون اگر هر کدام از بندهای این سند تحقق پیدا نکند، نقطه منفی تلقی و موجب عکس‌العمل کشورهای غربی می‌شود و آن‌ها به دنبال امتیاز گرفتن از کشور خواهند بود.