هفت زندانی در کرج برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند

لیدا اشجعی ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

هفت زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج برای اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده‌اند. یکی از این هفت نفر در زمان بازداشت تنها ۱۷ سال داشته است. اتهام عمده این افراد قتل گزارش شده است.

عکس از آرشیو

هفت زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج برای اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده‌اند. یکی از این هفت نفر در زمان بازداشت تنها ۱۷ سال داشته است. اتهام عمده این افراد قتل گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفت زندانی از جمله یک «کودک-مجرم» در زندان رجایی شهر کرج برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند. عمده این زندانیان با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده‌اند. بنا بر اطلاعات موجود قرار است صبح روز چهارشنبه حکم اعدام این زندانیان به اجرا درآید.

برخی منابع خبری آمار زندانیان منتقل شده را بیش از ده نفر اعلام کرده‌اند که تاکنون تنها نام هفت زندانی که از بند یک این زندان منتقل شده‌اند، مشخص شده است.

در بین زندانیان منتقل شده نام مهدی بهلولی به چشم می‌خورد که در زمان بازداشت ۱۷ سال سن داشته و نزدیک ۱۵ سال است در زندان به سر می‌برد. این فرد متهم است ۱۵ سال پیش زمانی که تنها ۱۷ سال داشته است، در یک نزاع با چاقو مردی را به قتل رسانده است.

به گفته نزدیکان مهدی بهلولی، او تاکنون چندین بار برای اجرای حکم قصاص به سلول انفرادی منتقل شده است که آخرین بار آن در اردیبهشت ماه امسال بوده اما حکم او اجرا نشده و دوباره به بند بازگردانده شده است.

شش زندانی دیگر که اسامی آنها تاکنون مشخص شده مجید رحیمی، مصطفی بشکوه، رسول گل‌محمدی، شهرام آباده، سیدمحمد سیدعبدالله و محرم عبدی هستند.

اردیبهشت ماه امسال سازمان ملل متحد در سایت خبری خود گزارش داد چند مسئول حقوق بشر این سازمان گفته‌اند دست‌کم ۹۰ متهم که زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشتند، در ایران به اعدام محکوم شده‌اند.

به تازگی و سحرگاه پنج‌شنبه ۱۹ مرداد، حکم علیرضا تاجیکی که به اتهام قتل و تجاوز در ۱۵ سالگی به اعدام محکوم شده بود، در زندان عادل‌آباد شیراز اجرا شد. او به‌ هنگام مرگ حدود ۲۰ سال سن داشت.

عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران اعدام علیرضا تاجیکی را که در کودکی متهم به قتل شده بود به‌ دور از استانداردهای بین‌المللی خواند و گفت محاکمه او روند منصفانه‌ای را طی نکرده بود.