دو برابر شدن بودجه آموزش و پرورش رضایت خانواده‌ها را جلب نکرد

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه با دو برابر شدن بودجه آموزش و پرورش رضایت معلمان و خانواده‌ها افزایش نیافت,گفت: رتبه بندی معلمان هم رضایتی ایجاد نکرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, اسحاق جهانگیری – معاون اول رئیس جمهوری در آیین تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش ضمن تبریک هفته دولت عنوان کرد: ویژگی‌های شخصی و انقلابی شهیدان رجایی و باهنر باعث شد تا الگو‌هایی برای جامعه باشند و افتخار آموزش و پرورش این است هر دو شخصیت‌ها از آموزش و پرورش بودند.

وی با اشاره به فاصله کوتاه تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش افزود: آقای دانش آشتیانی برای تصدی این پست که به شدت به دولت برای مشکلات اقتصادی وابسته است و برای مدتی کوتاه کار بسیار بزرگی کردند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دانش آشتیانی در مدت زمان کوتاهی انتحاب شده و قبول مسئولیت داشتند که خدمات ارزشمند انجام داد که از زحمات وی صمیمانه تشکر می‌کنیم تا در آموزش و پرورش کار‌های مهمی انجام دهند.

جهانگیری تصریح کرد: اکثر افرادی که به عنوان وزیر آموزش و پروش معرفی شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت آقای بطحایی انتخاب شد و با رای اعتماد بالایی وزیر شد.

وی با اشاره به شرایط نظام آموزشی بیان کرد: آموزش و پرورش با این تاثیرگذاری در ایران نقش تعیین کننده‌ای دارد و آینده ایران به آموزش و پرورش وصل است و باید این توسعه را به دلایل متعدد گسترش دهیم و توسعه همه جانبه جز با توسعه منابع انسانی امکان پذیر نیست که اگر فکر می‌کنیم ایران باید به توسعه سطح بالایی برسد این مهم بیشتر ارزشمند است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش در نیروی انسانی، عنوان کرد: این نهاد از محدودیت‌ها عاری نیست، اما باید بهره وری نیروی انسانی مناسب باشد که اکنون مناسب نیست و دارای‌های ملت خوب مدیریت نمی‌شود.

جهانگیری عنوان کرد: در دوره فانی به دلیل خالی بودن ظرفیت مدارس غیردولتی تعدادی دانش آموز از سوی دولت به این مدارس هدایت شدند که در این طرح هزینه‌ها یک سوم هزینه‌های مدارس دولتی بود، بنابراین پیداست به جهت بهره وری مشکل داریم و باید اصلاح شود.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش در سال 92 حدود 14 هزار میلیارد تومان و سال 95، حدود 30 هزار میلیارد تومان شد که تصور بر بهبود شرایط از سوی ذینفعان حاصل شد، اما امروز معلم ما با توجه به رسالتی که بر دوش دارد، احساس می‌کند وضع مالی خوبی ندارد.

وی در مورد رتبه بندی معلمان گفت: تصور داشتیم رتبه بندی معلمان اتفاق خوبی باشد اما تاثیر چندانی برای معلمان نداشت و همچنان در پیچ و خم مسائل گرفتار هستند و می‌خواهیم کاری کنیم منابع دولت بهره وری مطلوب داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: اکنون با توجه به تحریم‌ها و وضعیت فروش نفت محدودیت‌هایی وجود دارد اما علی رغم این مسئله دولت آمادگی کامل برای رفع مشکلات دارد و آموزش و پرورش در عصر دانایی باید به ابزارهایی مدرن تجهیز شود و مسائل مانند مدارس کپری باعث شرمساری است.

جهانگیری یادآور شد: کمک می‌کنیم تا فعالیت برای نسل آینده ایران هر چه بهتر انجام شود.