رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس: هزار مدرسه خشت و گلی نیازمند بازسازی هستند

۱۳۹۶/۰۶/۰۷

خبرگزاری هرانا – رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس از استاندارد سازی ۱۵۰هزار کلاس درس خبر داد و گفت که همچنان ۹۵هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و هزار کلاس درس خشت و گلی نیازمند بازسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، محمدتقی نظرپور در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش وپرورش استان‌ها در ساختمان شهید رجایی، گفت: ح”دود ۵ هزار و ۷۰۰ پروژه نیمه تمام با ۲۶ هزار کلاس درس داریم که پیش بینی می‌شود برای مهر امسال، ۸۰۶ پروژه با ۴ هزار و ۱۸۵ کلاس درس، آماده بهره برداری شود”.

او افزود: “تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۶، این آمار افزایش ۱۰ درصدی داشته باشد. ۲۹ درصد اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی از محل منابع استانی و ۵۸ درصد نیز توسط خیرین تأمین شده است که جای تقدیر از خیرین دارد”.

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس، گفت: “از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، ۱۰۷ هزار باب کلاس درس معادل۲۰ درصد فضاهای آموزشی موجود توسط خیرین مدرسه ساز، احداث شده است، البته در سال‌های ۹۵ و ۹۶،  ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی را خیرین  تأمین کرده‌اند”.

نظرپور از استانداردسازی ۱۵۰ هزار کلاس درس از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: “امیدوارم تا پایان سال ۹۶ می‌توانیم ، ۳۰ هزار کلاس درس را استانداردسازی کنیم و ۸۶ هزار کلاس درس باقی مانده در سال‌های آینده، استانداردسازی خواهد شد. بازسازی ، ۶ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در حال انجام است و برای مقاوم سازی یک هزار کلاس درس نیازمند یک هزار و۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم”.

او افزود: “۶۱ هزار کلاس درس همچنان نیاز به تخریب و بازسازی و ۹۵ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است و یک هزار مدارس خشت و گلی داریم که تا سال ۹۷ ، بازسازی خواهند شد”.