۲ تا ۵ درصد کودکان ایرانی مبتلا به تنبلی چشم/ راه‌های درمان افراد مبتلا به چشم چپ

۹۶/۰۶/۰۸

خبرگزاری فارس: ۲ تا ۵ درصد کودکان ایرانی مبتلا به تنبلی چشم/ راه‌های درمان افراد مبتلا به چشم چپ

مسئول علمی بیستمین کنگره اپتومتری ایران با اشاره به اینکه براساس برخی از تحقیقات انجام شده در کشور ۲ تا ۵ درصد کودکان دچار تنبلی چشم هستند، گفت: انجام معاینه چشم در شش ماهگی کودک ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، امیر اسهرلوس در حاشیه بیستمین کنگره انجمن اپتومتری ایران اظهار داشت: اولین عامل نابینایی در کشور عیوب انکساری بوده و 80 درصد مراجعات چشمی به دلیل ضعیفی چشم و عیوب انکساری است که در این موارد اپتومتریست می‌تواند مشکل آنها را شناسایی و راهکار لارم را ارائه دهد.

وی در ادامه به موضوع تنبلی چشم اشاره کرد و افزود: براساس برخی از تحقیقات به عمل آمده، 2 تا 5 درصد کودکان در سنین مختلف دچار تنبلی چشم هستند که با معاینات دوره‌ای می‌تون آن را شناسایی کرد.

اسهرلوس با تأکید بر اینکه معاینات چشمی در شش ماهگی و سه سالگی کودک بسیار ضرورت دارد، گفت: تنبلی چشم قبل از 7 سالگی رخ می‌دهد و ضعیفی زیادی یک یا دوچشم و یا انحراف آشکار یک چشم و چشم‌چپ از علت‌های بروز آن است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در ارتباط با درمان چشم چپ گفت: استفاده از عینک‌های خاص، عینک‌های منشوری، تمرینات ارتوپتیک برای اصلاح عملکرد عضلات چشم و انجام برخی از جراحی‌ها از جمله مواردی است که می‌توان با آن «چشم چپ» را درمان کرد.

انتهای پیام/