ارائه خدمات حمایتی به 68 کودک کار و خیابانی شناسایی شده در زنجان

1396-06-27

زنجان – ایرنا – مدیرکل بهزیستی استان زنجان از شناسایی 83 کودک کار و خیابانی در سطح این استان خبر داد و گفت: با توجه به آمار موجود در مرکز حمایتی آموزشی کودکان کار و خیابانی در استان از سال 94 تا 96 ، تعداد 68 نفر از این کودکان در این مرکز از خدمات حمایتی بهره مند شدند

به گزارش ایرنا، یک ‘مرکز تخصصی آموزش و حمایت کودک و خانواده’ به منظور حمایت از کودکان کار در شهر زنجان فعال است که تحت نظارت بهزیستی به امر شناسایی کودکان کار و ارائه خدمات حمایتی به آنان می پردازد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از 68 کودک کار و خیابانی موجود در این مرکز، 27 نفر 6 تا 11 سال ، 33 نفر 12 تا 14 سال و هشت نفر 15 تا 18سال سن داشتند.
محمد محمدی قیداری، با بیان اینکه 57 نفر از این کودکان دارای پدر و مادر هستند، اظهار کرد: موردی از فرار از خانه در بین این کودکان کار و خیابانی وجود ندارد بلکه مشکل اصلی آنان، بد سرپرستی است.
محمدی قیداری افزود: همه این کودکان در مدت کمتر از یک هفته حضورشان در خیابان شناسایی شدند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، قرار است با اقدام سازمان بهزیستی و همکاری 11 دستگاه اجرایی دیگر، جمعیت کودکان کار طی اجرای این برنامه به حداقل 25 درصد کاهش پیدا کند.
وی ادامه داد: با وجود پی گیری هایی انجام شده، تا کنون فضای فیزیکی مناسب جهت اجرای مراحل ساماندهی کودکان کار و خیابانی به استناد ماده 6 قانون شهرداری ها از طرف هیچ یک از شهرداری های سطح استان اختصاص داده نشده است.
محمدی قیداری خاطرنشان کرد: البته ما در سطح استان کودک کار و خیابانی به آن معنا هم نداریم.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، این استان از حیث وجود آسیب های اجتماعی رتبه 30 را در بین استان های کشور دارد.
7312/6085