بلوچستان؛ مرغداری را به کلاس درس تبدیل کردند / تصاویر

 ۱۳۹۶/۰۷/۰۷

خبرگزاری هرانا – کمبود فضای آموزشی در جنوب سیستان و بلوچستان منجر به تبدیل شدن مرغداری به کلاس درس شد که اعتراضاتی را به دنبال داشت. پس از رفت و روب مرغداری و تبدیل آن به مدرسه  و از آنجایی که این مدرسه فاقد میز و نیمکت نیز می باشد، دانش آموزان برای تعلیم علم و دانش بر روی زمین نشسته و علم می آموزند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شستون، کمبودفضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور همواره از دغدغه اصلی مسئولین به شمار می رود که در سال های اخیر با حضور مستمر و چشم گیر خیرین مدرسه ساز، باری از دوش سازمان نوسازی مدارس و دیگر مسیولین برداشته شده است.

اما با این وجود، و با توجه به جامعه هدف آموزش و پرورش و هم چنین پراکندگی روستا ها در سیستان و بلوچستان باز هم کمبود فضای آموزشی احساس می‌شود به طوریکه در یکی از روستاهای شهرستان سیب و سوران مرغداری تبدیل به کلاس درس شده است و دانش آموزان در مکتب علم و دانش با کمترین امکانات آموزشی و زیر ساختی گام نهاده اند.

دانش آموزان این مدرسه از وضعیت کنونی این مدرسه گلایه مند هستند و خواستار تجهیز امکانات لازم برای ادامه تحصیل از مسئولین و متولیان امر شدند.

دبستان اسما کلوکان روستای کنت شهرستان سیب و سوران ۱۶۰ نفر دانش آموز دارد که این مدرسه دارای چهار کلاس و هفت پایه می باشد.

این مدرسه که فاقد امکانات سرمایشی، گرمایشی و دیگر امکانات و زیرساخت های اولیه است، تعداد ۶۰ دانش آموزان در مقطع راهنمایی نیز درحال تحصیل هستند.

گفته می شود دو کلاس از این مدرسه چهار کلاسه در یکی از روستاهای محروم شهرستان سیب و سوران توسط والدین دانش آموزان بنا شده است که هر کدام  ظرفیت حضور ۱۵ دانش آموز را داد.

پس از رفت و روب مرغداری و تبدیل آن به مدرسه  و از آنجایی که این مدرسه فاقد میز و نیمکت نیز می باشد، دانش آموزان برای تعلیم علم و دانش بر روی زمین نشسته و علم می آموزند.

فاصله این روستا تا روستای بعدی ۳کیلومتر  می باشد اما مدارس آن روستا از نظر امکانات و فضای آموزشی در وضعیت مناسب تری هستند.

شنیده می شود مدرسه پسرانه ای که در این روستا وجود دارد نیز دارای وضعیت نامناسبی است که می طلبد خیرین و مسئولین مربوطه جهت تأمین فضای آموزشی مناسب تدابیر لازم را بیاندیشند.