بیش از۲ هزار کلاس درس البرز نیاز به مقاوم سازی دارد

 ۱۳۹۶/۰۷/۰۷

خبرگزاری هرانا – مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت که ۲ هزار و ۳۰۱ کلاس درس در این استان نیاز به مقاوم سازی دارد تا دانش آموزان در فضایی ایمن و استاندارد درس بخوانند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، فرامرز مهدوی اصل روز پنجشنبه افزود: “در البرز ۱۵ هزار و ۸۵۴ کلاس درس وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۴۶ کلاس نیاز به مقاوم سازی دارد”.

وی با اشاره به اینکه البرز دارای ۸ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش است ، اظهار کرد: “این استان با توجه به جمعیت دانش آموزی، فرسوده بودن مدارس و تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس نیاز به ساخت ۸ هزار کلاس درس نیز دارد”.

وی یاد آور شد: “سالانه بطور متوسط ۴۰۰ کلاس درس به این کمبود ۸ هزاری کلاس در البرز افزوده می شود که این مهم نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی در ساخت مدارس و افزایش اعتبارات دولتی به این استان دارد”.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز تصریح کرد: “این استان در بخش تراکم دانش آموزی ، یکی از متراکم ترین استان های کشور است که در این زمینه آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج با بیشترین جمعیت دانش آموزی نیاز مبرم به ساخت کلاس درس دارد”.

مهدوی اضافه کرد: “اعتباراتی که به ساخت فضای آموزشی در البرز اختصاص می یابد نمی تواند جوابگوی تامین نیازهای فضای آموزشی دانش آموزان در این استان باشد”.

وی گفت: “استان البرز به دلیل مهاجر پذیری بالا، حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر مجاز با چالش های ویژه ای در بخش فضای آموزشی مواجه است.هزار دانش آموز دارد”.

پیش بینی می شود آمار دانش آموزی البرز در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ به ۴۶۰ هزار دانش آموز در این استان برسد.