وجود ۸۰۰ مدرسه تخریبی در تهران که حضور دانش آموز در آن خطر جانی دارد

 ۱۳۹۶/۰۷/۲۳

خبرگزاری هرانا – مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ۲۵ درصد مدارس تهران قدمت بالای ۴۰ و ۵۰ سال دارند و فرسوده شده‌اند گفت که اداره کل آموزش و پرورش تهران و سازمان نوسازی مدارس دیگر تایید نمی‌کنند دانش آموز وارد برخی از این مدارس شود زیرا امنیت ندارند و مدارس خالی می‌مانند.

به گزارش ایسنا، عباسعلی باقری درباره مدارس خالی پایتخت اظهار کرد: “در تهران مدارس بدون دانش آموز هم داریم؛ به عنوان مثال در منطقه‌ای چون بازار تهران که کمبود دانش آموز وجود دارد ممکن است مدرسه‌ای خالی باشد اما در مناطق دیگری چون حاشیه تهران و منطقه ۲۲ که جمعیت آن در حال افزایش است، تراکم دانش آموزی بالاست. بنابراین توازن وجود ندارد و در عین خالی بودن مدارس در یک گوشه تهران، در بخش دیگری با مشکل کمبود فضا روبرو هستیم”.

وی افزود: “زمانی خیابان مولوی و بازار تهران به شدت مسکونی بود و مدرسه داشتیم اما اکنون بیشتر به منطقه تجاری تبدیل شده است و دانش آموزی وجود ندارد و مدارس خالی می‌مانند. در حال دریافت مجوزهای قانونی و ساماندهی این مدارس هستیم. البته تعداد مدارس خالی بسیار کم است”.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه البته مشکل عمده ما فرسودگی مدارس تهران است گفت: “۲۵ درصد مدارس ما قدمت بالای ۴۰ و ۵۰ سال دارند و فرسوده شده اند. برخی از اینها را دیگر اداره کل آموزش و پرورش تهران و سازمان نوسازی مدارس تایید نمی‌کنند تا دانش آموز وارد آنجا شود زیرا امنیت ندارند”.

باقری ادامه داد: “نیازمند بودجه قابل توجهی برای تخریب و بازسازی این مدارس هستیم. ۸۰۰ مدرسه فرسوده داریم که هر کدام برای بازسازی نیازمند ۲،۳ میلیارد تومان بودجه هستند”.

وی با اشاره به اینکه مدارس فرسوده بیشتر در بافت میانی تهران و مناطقی چون ۱۲ مستقر هستند گفت: “هر کجا قدمت تهران بیشتر است، قدمت مدارس آن هم بالاتر است. منتظر طی مراحل برای تخریب مدارس فرسوده هستیم”.