روزی یک وعده غذای گرم برای مقابله با بیش از ۵ هزار مورد سوء تغذیه کودکان در لرستان

۱۳۹۶/۰۷/۲۲

خبرگزاری هرانا – مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کودکان در مناطق محروم و حاشیه‎ای سوء تغذیه آنان است، افزود “به منظور پیشگیری از اثر سوء تغذیه روی رشد و یادگیری این کودکان، یک وعده غذای گرم به  ۵۳۷۷ نفر داده می‌شود”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، دکتر اسدالله حیدری با بیان اینکه در استان، ۸۱ مهدکودک شهری، ۲۱۴ روستایی و ۱۹ مهد در حاشیه‎ شهرها وجود دارد، اظهار کرد: “در مجموع ۳۰۳ مهد فعال در استان وجود دارد که ۱۵هزار کودک را تحت پوشش خود دارند. از این جمعیت مذکور، ۷۵۷۰ نفر در مناطق محروم و روستایی هستند. همچنین تعداد کودکان خدمت‌گیرنده سه دهک پایین جامعه در استان ۹۷۵ نفر بوده و خدماتی که از سوی بهزیستی لرستان به  آنها داده می‎شود نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است”.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: “در مناطق حاشیه‎ای استان وضعیت به گونه‌ای است که مجبوریم خدمات را به آنجا ببریم تا هم کودکان از خانواده فاصله بگیرند و هم به لحاظ تربیتی، تغذیه‌ای، رشد و تکامل همه جانبه تحت حمایت قرار گیرد؛ همچنین به این قشر به مدت ۱۳۰ روز یک وعده غذای گرم داده می‌شود”.

وی گفت: “همه شهریه مهدهای حاشیه‎ای و روستا مهدها را بهزیستی استان تقبل می‌کند اما در مناطق عادی فقط ۵۰ درصد هزینه کودکان تحت حمایت این سازمان را پرداخت می‌کنیم”.

حیدری اضافه کرد: “در بحث مهارت‌های زندگی، بهداشتی، تغذیه‌ای و دینی و مذهبی کلاس‎هایی برای تقویت و ارتقای سطح آگاهی والدین کودکان برگزار شده چرا که در مهدهای کودک حاشیه‌ای خیلی از خانواده‌های این کودکان آسیب دیده یا در معرض آسیب هستند، علاوه بر تولید محتوا، برای مهدهای تحت حمایت، اولیا را نیز آموزش می‌دهیم”.

مدیر کل بهزیستی لرستان از ارائه خدمات مشاوره‌ای برای رفع مشکلات کودک و خانواده خبر داد و گفت: “برای رفع مشکلات کودک و خانواده، طرح‌هایی را که UN  ابلاغ کرده در قالب خدماتی برای مهدهای حاشیه‎ای و پیشگیری از آسیب‌ها ارائه شدند”.