کودک ۳ ساله توسط ناپدری مورد تجاوز قرار گرفت و جان باخت

 ۱۳۹۶/۰۷/۲۵

خبرگزاری هرانا – مورخ ۲۲ مهرماه “اهورا” کودک سه ساله با ناپدری جوان خود در خانه تنها بود که مرد جوان به او تجاوز کرده و سپس سر کودک را به دیوار می کوبد. اهورا با خونریزی از ناحیه دهان و بینی و مقعد به بیمارستانی در رشت برده می شود. ولی متاسفانه شدت آسیب وارده شدید بوده و اهورای سه ساله فوت می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از گیل نگاه،  روز گذشته یکشنبه ۲۳ مهرماه حاضران در شعبه ۱۰۶ جزایی رشت با ارجاع پرونده‌ای تکان‌دهنده روبه‌رو شدند. شرح کوتاه ماجرا این بود: « ناپدری جوان به کودکی ۳ ساله تجاوز کرده است».

بررسی‌ها نشان می‌دهد که همسایه ها صدای فریاد و جیغ این کودک را شنیده و سپس به مقابل خانه کودک مراجعه می کنند اما تلاش ها برای بازکردن در خانه بی فایده می ماند.

در ادامه همسایه ها با ۱۱۰ تماس گرفته و پس از رسیدن پلیس  و شکستن در با بدن خون آلود و عریان اهورای ۲ ساله که بر روی زمین افتاده و ناپدری بر روی مبل نشسته بود. کودک آزار دیده را به بیمارستان پورسینای رشت منتقل میکنند.

مردی که درخانه بوده ابتدا میگوید من پدر او هستم و اهورا در حمام افتاده است و من شوکه شدم که توسط همسایه ها تکذیب شده و مشخص میشود او ناپدری اهورا است و او را بازداشت می کنند.

بعد از انتقال کودک خردسال با خونریزی از ناحیه، دهان، بینی، مقعد و … به یکی از بیمارستان‌های رشت، موضوع به‌عنوان کودک‌آزاری به شعبه ۱۰۶ جزایی رشت ابلاغ می‌شود. کمی بعد خبر می‌رسد که کودک زجردیده توان مقاومت در برابر آسیب‌های جسمی وارده را نداشته و جانش را ازدست‌داده است.

بعد از احضار مادر کودک به دادگاه او اعلام می‌کند که از همسر دومش که باعث مرگ کودکش شده شکایتی ندارد! اما به دلیل مرگ کودک، قاضی، پدر اهورا و ناپدری‌اش را احضار کرد و سپس برای بررسی‌های بیشتر برای مادر و ناپدری حکم جلب به جرم قتل عمد و زندان صادر کرد.

به دلیل آن‌که موضوع پرونده از کودک‌آزاری به قتل تغییر کرد شعبه ۱۰۶ جزایی رشت ماجرا را به دادسرا ارجاع داد تا این ماجرای غم‌انگیز دریکی از شعبات این دادسرا بررسی و سپس موضوع به دادگاه کیفری استان ارجاع شود.

تماس برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات ماجرا از سوی اداره کل بهزیستی گیلان حاکی از عدم اطلاع این ارگان از وقوع چنین فاجعه‌ای در رشت بود؛ که یکی از دلایلش می‌تواند درگذشت اهورا باشد که ماجرا را به دادگاه کشاند.

براساس اطلاعات غیر رسمی رسیده مادر اهورا سال گذشته از همسرش جدا شد و با مرد دیگری که باعث قتل اهورا شد ازدواج کرد و زندگی آن‌ها زیر یک سقف دریکی از کوچه های خیابان لاکانی رشت آغاز شد.

احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز با تائید آزار جنسی و ضرب و جرح پسربچه دو ساله توسط ناپدری اعلام کرد: “ناپدری طفل در بازجویی اظهار داشته که هیچگونه سابقه و مشکل روانی نداشته و در زمان اقدام به این عمل مجرمانه مواد مخدری نیز مصرف نکرده است.”

به گزارش میزان، آقای سیاوش پور افزود: “ناپدری این پسر بچه پس از آزار و اذیت جسمی این کودک، سر طفل را به دیوار می‎کوبد که در اثر این اقدام کودک فوت می کند.”

رئیس کل دادگستری استان گیلان همچنین گفت که پرونده در بازپرسی در مرحله تحقیقات مقدماتی است و جسد طفل به منظور بررسی به پزشکی قانونی ارسال شده است؛ همچنین وضعیت روانی متهم نیز توسط کادر روانپزشکی در پزشکی قانونی بررسی خواهد شد.