مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان: ۸۰۰ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد

۱۳۹۶/۰۸/۰۴

خبرگزاری هرانا – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از وجود ۸۰۰ مدرسه تخریبی در استان کرمان خبر داد و گفت که بعضی از مدارس روستایی از کانکس و چادر استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، محمد محسن بیگی پیش از ظهر سه شنبه در پنجمین جلسه شورا و ستاد نکوهداشت هفته پدافند غیرعامل استان کرمان اظهار داشت: “با توجه به برگزاری کارگروه فرهنگی و آموزشی پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش در سال گذشته در هر فصل یک جلسه که جمعا چهار جلسه می شود برگزار شد”.

وی افزود: “در سال گذشته ۱۲۸ جلسه کمیته های پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش شهرستان ها و ۷۷۴ جلسه و همایش در حوزه مربوط به مسائل مختلف آموزشی برگزار شد”.

محسن بیگی با اشاره به برگزاری ۸۰۳ نمایشگاه پدافند غیرعامل در مدارس در سال گذشته بیان داشت: “نزدیک به پنج هزار فضای فیزیکی در استان وجود دارد که متاسفانه حدود به ۸۰۰ فضا فیزیکی تخریبی هستند و بعضی از مدارس روستایی از کانکس و چادر استفاده می کنند”.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت : “در راستای بحث حفاظت فیزیکی در حوزه مسائل سامانه ها، حفاظت از ساختمان ها و … یک مرکز دیتا سنتر با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان در اداره کل آموزش و پرورش راه اندازی شده است”.

احمد علی‌رمضانی نیز در این جلسه در خصوص هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: “در حوزه صدا و سیما در این حوزه در سه بخش فعالیت کرده ایم و بیش از سه هزار دقیقه تمامی شبکه های داخلی و خارج استانی وظیفه سیگنال رسانی شان بر عهده صدا و سیما استان کرمان است”.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه صدا و سیما استان کرمان سیگنال رسانی فیبرنوری ۷۰ درصد جمعیت استان را پوشش داده است بیان داشت: “قصد داریم در استان کرمان دو ایستگاه رادیویی و تلویزیونی سیار راه اندازی کنیم که نیاز به تأمین اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی دارد”.