مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد: ۱۲۰ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در کشور وجود دارد

۱۳۹۶/۰۸/۱۱

خبرگزاری هرانا – مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت که ۱۲۰ هزار کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه در سطح کشور و ۲۵۰۰ کودک در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، آذر اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: “یکی از رسالت های کمیته امداد به عنوان بزرگترین سازمان حمایتی کشور محرومیت زدایی و کاهش فقر است”.

وی بیان کرد: “در این دیدگاه مناطق محروم در کشور دارای اولویت خدمت رسانی از سوی کمیته امداد قرار دارند”.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کشور خاطرنشان کرد: “این نهاد و تمامی مسئولان آن توجه ویژه ای چه از لحاظ تخصیص اعتبارات ویژه این مناطق و افزایش سرانه های خدمتی به مناطق محروم در کشور دارند”.

اسماعیلی تصریح کرد: “همه حوزه های این نهاد مکلف شدند همه خدمات را با اولویت مناطق محروم و افزایش سرانه خدمات ارائه کنند”.

وی ادامه داد: “این اقدام در برنامه ریزی کمیته امداد قرار گرفته و این امر در ۶ ماهه نخست سالجاری محقق شده است”.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کشور عنوان کرد: “این بدان معنی است که در گام های بلند مدت چند ساله آینده که ترسیم کردیم موفق خواهیم شد درصد قابل توجهی از محرومیت را در این مناطق کاهش بدهیم”.

اسماعیلی تاکید کرد: “نقطه عطف فعالیت های ما بحث توانمند سازی این افراد است برای این منظور نیز باید بتوانیم از ظرفیت های خود خانواده های ساکن در این مناطق در کنار آورده و منابع دولتی و منابع امدادی استفاده کرده و آنها را از وضعیت موجود به سمت شکوفایی و توانمندی سوق دهیم”.

وی بیان کرد: “ظرفیت های زیادی در حوزه اشتغالزایی، فرهنگی و تحصیلی این افراد وجود دارد که اگر از آنها در کنار منابع موجود استفاده شود نتایج زیادی در بر خواهد داشت”.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: “ما مطالبه گر این هستیم که سازمانهای دیگری که متولی امور مناطق محروم هستند را درکنار خود داشته و با هم افزایی که انجام می شود از جهت فکری، پشتیبانی، برنامه ای و اعتباری بتوانیم صدای این ولی نعمتان را که شاید به گوش کسی نمی رسد را بشنویم، هم صدای آنها باشیم و هم بتوانیم مشکلات و آلام آنها را کاهش دهیم”.

اسماعیلی افزود: “تمام فرزندان زیر ۶سال مناطق محروم در خصوص سوء تغذیه شناسایی شده و در اولویت خدمات رسانی از سوی ما قرار دارند و همه آنها ماهانه سرانه مشخصی را از این نهاد دریافت می کنند”.

وی بیان کرد: “۱۲۰ هزار کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه در سطح کشور و ۲۵۰۰ کودک در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است”.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کشور تصریح کرد: “خدمت رسانی در حوزه سوء تغذیه آنها جاری بوده و هست که در این راستا نیز اعتباراتی را تخصیص دادیم”.

اسماعیلی عنوان کرد: “در بحث تحصیل با توجه به اینکه افرادی که در مناطق دور دست قرار دارند دارای مشکلات مالی، فرهنگی هستند به خصوص در حوزه دختران روستایی تلاش شد با تدابیر لازم در این حوزه برای آنها خوابگاه های شبانه روزی در حوزه سرانه تحصیل اختصاص دهیم”.

وی افزود: “تمام مناطق محروم در کشور قبل از شروع سال تحصیلی از کمیته امداد بسته های تحصیلی با سرانه ۷۵ هزارتومان شامل کیف و تمام اقلام تحصیلی را دریافت کردند”.

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کشور خاطرنشان کرد: “این بسته های تحصیلی توزیع شده در مناطق محروم به ارزش حدود ۷ میلیارد تومان بوده است که با مشارکت ۵۰ درصدی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه صورت گرفته است. تمام عایدات جشن عاطفه ها به اولویت به مناطق محروم اختصاص داده شده است”.

اسماعیلی بیان کرد: “سرانه کمیته امداد برای هر دانش آموز ۱۰۲ هزار تومان بوده که ان را نیز تخصیص دادیم و در حال حاضر این مبالغ در اختیار استانها قرار گرفته است”.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا مقدمات حضور فرزندان به ویژه در مناطق محروم در مدارس فراهم شود، اضافه کرد: “در کل کشور حدود ۲۱ هزار دانش آموز دختر و پسر ترک تحصیل کرده اند که در برنامه عملیاتی امداد در سالجاری این تعداد جهت بازگشت به تحصیل قرار گرفته و این اقدام از سال گذشته آغاز شده است”.