مدیرعامل خدمات اجتماعی شهرداری چه چیزی را تکذیب می‌کند؟

16.08.1396

رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در حالی ادعای منتسب به خود درباره آزارجنسی ۹۰ درصد کودکان متکدی را تکذیب کرده که بیش از ۲۰ روز پیش این ادعا را در جمع خبرنگاران هم مطرح کرده بود اما تکذیب نکرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته برخی شبکه‌های مجازی اقدام به انتشار مجدد صحبت‌های حدودا یک ماه پیش رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران درخصوص کودکان کار و متکدی کردند که با واکنش وی روبه‌رو شد.

قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، در مصاحبه با سایت شهرنوشت مطالب خود را در خصوص آزار و اذیت جنسی کودکان کار و خیابانی را تکذیب کرد.

در متن تکذیبیه مربوط به آقای قدیمی به نقل از او گفته شده که منظور من صرفا کودکان متکدی بود و فقط به آزار آنها اشاره کردم و نگفتم آزار جنسی بلکه منظور از آزار، نگه داشتن بچه‌ها در خیابان در هوای سرد، امتناع از دادن غذا، سیاه کردن صورت کودکان برای جلب ترحم و ندادن لباس به آن ها است که هیچ یک از این موارد مصداق تجاوز جنسی نیست.

این ادعای قدیمی در حالی است که در تاریخ 22 مهرماه، وی در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های مختلف به موضوع طرح جمع‌آوری کودکان کار و متکدی پرداخت؛ اگر به سختی بتوان قبول کرد که روی سخن مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران فقط و فقط «کودکان متکدی» بوده‌اند، نمی‌توان این توجیه را از او قبول کرد که صرفا به آزار این کودکان اشاره کرده که مصادیق آن نگه داشتن بچه‌ها در خیابان و امتناع از غذا دادن به آنها و مواردی اینچنین بوده است، زیرا در خبرهای مختلفی که رسانه‌ها از جمله خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری ایرنا از صحبت‌های قدیمی منتشر کرده‌اند، صراحتا به آزار جنسی این کودکان اشاره شده است.