حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز ایرانی در مراسم اربعین حسینی

۱۷ آبان ۱۳۹۶

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در تماس تلفنی از کربلای معلی از شرکت بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز ایرانی درآئین با شکوه اربعین حسینی خبرداد .

به گزارش ایسنا، حامد علامتی در این باره اظهار کرد: هزار دانش آموز از ۳۱ استان کشور درآئین باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی همگام با سیل جمعیت چند میلیونی عاشقان ثارالله درحال پیمودن مسیر نجف تا کربلا هستند.

وی تصریح کرد: با تغییر رویکرد اتحادیه از فعالیت‌های متمرکز به تفویض اختیار، استان‌هایی که حداقل ۳۰ دانش‌آموز متقاضی اعزام به مراسم اربعین داشتند اقدام به ثبت‌نام و اعزام کردند که خوشبختانه همه استان‌ها مشارکت داشتند .

علامتی افزود: کلیه هزینه‌های اعزام و پذیرایی به جز بلیط رفت و برگشت تا مرز عراق و بازگشت از مرز به استان‌ها از محل مشارکت‌ها و نذورات مردمی تامین شده است .

وی از راه‌اندازی موکب انصار المهدی برای اولین بار و با هدف پذیرایی از دانش‌آموزان در کربلای معلی خبر داد و گفت: این موکب توسط استان‌های اردبیل و چهار محال و بختیاری مدیریت می شود و صبحانه ، ناهار ، شام و کلیه خدمات ویژه زائران دانش آموز به صورت رایگان ارائه می‌شود .

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از ایجاد موکب هیات دانش آموزی انصارالمهدی ویژه دانش آموزان خارجی شرکت کننده در مراسم اربعین از کشورهای روسیه – ترکیه ، سوریه – لبنان – گرجستان و آذربایجان خبرداد و اظهارکرد : مدیریت این موکب برعهده استان البرز است و موکبی هم در نجف اشرف پذیرای دانش آموزان است که توسط استان زنجان اداره می‌شود البته در مسیر راهپیمایی نیز استان خراسان رضوی کار ارائه خدمات به دانش آموزان زائر را برعهده دارد .

علامتی در ادامه اظهار کرد: اغلب دانش آموزان شرکت کننده در اربعین حسینی زیارت اولی هستند که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ، آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهد .

وی ادامه داد: سعی کردیم موکب دانش آموزان در نزدیکترین محل نسبت به حرمین شریفین یعنی در خیابان قبله الحسین بر پا شود تا رفت و آمد دانش آموزان به حرم های مطهر به سهولت انجام شود.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی حضور نماینده ولی فقیه درجمع دانش آموزان،استفاده از سخنرانی های مذهبی، مداحی توسط دانش‌آموزان و زیارت دوره‌ای اماکن مقدس کربلا را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: اعزام دانش آموزان به کشور عراق پس از اخذ مجوزهای قانونی، رضایت نامه والدین و رعایت کلیه ضوابط اردویی انجام شده است.