بیشترین تخریب مدارس در سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی

 ۲۲ آبان ۱۳۹۶
مدارس

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت:‌بیشترین آمار تخریب مدارس در شهرستان سرپل ذهاب است و از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شاهد تخریب مدارس هستیم.

سلیمان محبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه هم‌‌اکنون برای بازدید از وضعیت مدارس در شهرستان سرپل ذهاب حضور دارم،‌ اظهار کرد:‌در حال بازدید از تک تک مدارس هستیم و طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم بیشترین تخریب‌ها مربوط به مدارس شهرستان سرپل ذهاب است.

همچنین بخوانید: اطلاعیه آموزش و پرورش به دنبال وقوع زلزله در غرب کشور

همچنین بخوانید:‌ وضعیت تخریب مدارس در کرمانشاه و ایلام

وی افزود: در شهرستان سرپل ذهاب در بخش شهری و روستایی در مجموع حدود 50 درصد مدارس قابل استفاده نیستند و ممکن است از 30 تا 100 درصد تخریب شده باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آمار تخریب مدارس زیاد است و تیم‌های ما در قالب 12 تیم به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند،گفت: در شهرهای سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو شاهد تخریب مدارس هستیم.

به گزارش  تسنیم، پارساپور مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه نیز از فوت 6 دانش‌آموز سرپل ذهاب بر اثر زلزله شب گذشته خبر داد.

همچنین طبق اعلام سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس کشور، بیشترین تخریب مدارس در سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی است البته فضاهای آموزشی نوساز در برابر زلزله مستحکم هستند و خسارات جزئی داشتند اما در مناطق روستایی و مدارس خشت و گلی شاهد بیشترین تخریب مدارس هستیم.

در زلزله اخیر شاهد آسیب به مدارس روستایی، خشت و گلی و مدارس با قدمت بالای 40 سال هستیم و در جلسه‌ای ویژه وضعیت بازگشت دانش‌آموزان به مدارس استان بررسی خواهد شد. همچنین بازسازی مدارس در دست اقدام است به گونه‌ای که مدارس نیازمند جمع‌آوری آوار در مرحله نخست قرار دارند و پس از آن بحث مدارس نیازمند مقاوم سازی و مدارسی که به دلیل تخریب باید از نو ساخته شوند، مدنظر است.

انتهای پیام