مدرسه ای برای کودکان بی‌شناسنامه سیستان و بلوچستان

۱۳۹۶/۰۹/۱۲

خبرگزاری هرانا – معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در آستانه سفر دولت به استان سیستان و بلوچستان از راه اندازی مدارس ویژه برای کودکان بدون شناسنامه در این استان خبر داد.

روز گذشته و همزمان با سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در روزنامه همشهری گزارشی درباره زندگی کودکان بدون شناسنامه منتشر شد و معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور پیش از سفر به زاهدان و بعد از مطالعه این گزارش با اشاره به پیگیری موضوع کودکان بدون شناسنامه در سفر هیات دولت به این استان گفت: “در خصوص افراد بی شناسنامه در چند سطح کار شده است، از ابتدای امسال مدرسه ای در شیر آباد (منطقه حاشیه نشین در زاهدان) راه اندازی شده که بچه های بازمانده از تحصیل و کودکان بدون شناسنامه در سن تحصیل را پذیرش کرده است”.

به گفته وی مقرر شده تا در آینده‌ای نزدیک نیز مدرسه‌‌هایی در شهرستان های ایرانشهر و سرباز با همکاری خیریه ها احداث شود تا کودکان بازمانده از تحصیل و بچه های بدون شناسنامه بتوانند در آن ها تحصیل کنند. ابتکار گفت: “در خصوص زنان و افراد بی شناسنامه نیز طرح حمایت از آن ها در دست بررسی است. این افراد با مشخص شدن وضعیتشان برگه های هویت و کارت آمایش دریافت می کنند. موضوع زنان بی‌سرپرست خصوصا زنانی که فاقد شناسنامه هستند و در عین حال صاحب فرزند هستند، بررسی خواهد شد؛ توان افزایی، آموزش و تامین اعتبارات برای این افراد در حال بررسی است تا از طریق سازمان های محلی یا تعاونی ها این افراد بتوانند به درآمدزایی برسند”.