سه دختر زیر ۱۰ سال در خراسان شمالی ازدواج کردند

۱۳۹۶/۱۰/۰۵

خبرگزاری هرانا – مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت که طی هشت ماه امسال سه واقعه ازدواج زیر ۱۰ سال در میان دختران ثبت شده است. وی همچنین اظهارکرد “طی هشت ماهه امسال ۶ هزار و ۴۱۸ واقعه ازدواج در خراسان شمالی ثبت شده که از این تعداد در میان خانم ها ۷۹۷ مورد در گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ ساله بود”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، کوروش بهادری مدیرکل ورزش و جوانان استان پیشتر اعلام کرده بود که طبق آمار اداره کل ثبت احوال استان سال گذشته ۶ ازدواج زیر ۱۰ سال و یک هزار و ۱۰۲ ازدواج بین ۱۰تا ۱۴سال ثبت شده است.

علی زاهدی نیا روز یکشنبه اظهارکرد: “طی هشت ماهه امسال ۶ هزار و ۴۱۸ واقعه ازدواج در خراسان شمالی ثبت شده که از این تعداد در میان خانم ها ۷۹۷ مورد در گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ ساله بود”.

وی ادامه داد: “طی مدت زمان مذکور در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ ساله نیز ۲هزار و ۲۵۲ واقعه ازدواج، ۲۰ تا۲۴ ساله هزار و ۶۵۱ مورد و ۲۵ تا ۲۹ ساله ۹۰۱ مورد ثبت شده است”.

زاهدی نیا، تعداد ازدواج های ثبت شده در میان دختران ۱۱ ساله را ۱۵ مورد، ۱۲ ساله ۴۰ مورد، ۱۳ ساله ۳۳۴ مورد و ۱۴ ساله را ۴۰۱ مورد عنوان و اظهارکرد: “در هشت ماهه امسال ۳۹ خانم بالای ۵۰ سال نیز ازدواج کردند”.

ازدواج ۱۹۳ مرد بالای ۵۰ سال

وی در ادامه بابیان اینکه ۱۹۳ مرد بالای ۵۰ سال در هشت ماهه امسال ازدواج کرده اند گفت: “بیشترین واقعه ازدواج ثبت شده در میان آقایان مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با ۲ هزار و ۵۸۲ مورد می باشد”.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تعداد ازدواج های ثبت شده در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال را هزار و ۹۷۳ مورد، ۳۰ تا ۳۴ سال را ۷۳۸ مورد و ۱۵ تا ۱۹ سال را ۴۹۷ مورد عنوان کرد.

وی گفت: “نرخ ازدواج در خراسان شمالی ۱۰ در هزار است و این استان در زمینه ازدواج رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است”.

خراسان شمالی براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.