هزار کلاس درس تهران فاقد سیستم گرمایشی استاندارد

 ۱۳۹۶/۱۰/۰۵

خبرگزاری هرانا – مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت که ۱۰۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های استان تهران فاقد سیستم استاندارد گرمایشی‌ هستند.

به گزارش خبرگزاری هراتا، داریوش ورناصری در گفت‌وگو با ایسنا، به اعلام آخرین وضعیت نوسازی و تجهیز سیستم گرمایشی مدارس پرداخت و اظهار کرد: “در سال ۹۲ حدود ۵۰۰۰ کلاس درس داشتیم که گرمایش آنها از طریق بخاری گازی انجام می‌شد”.

وی افزود: “سیاست دولت حذف بخاری گازی و شعله مستقیم است به نحوی که دانش‌آموز به آن دسترسی نداشته باشد. در واقع باید سیستم گرمایشی به نحوی مستقر شود که دانش آموزان غیرمستقیم گرم شوند که منظور همان موتورخانه است”.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به ۵۵۰۰ کلاس درس غیراستاندارد سال ۹۲ گفت: “سال گذشته تمام کلاس‌های درس شهر تهران استانداردسازی شد و بر این اساس دیگر در تهران مدرسه دولتی که بخاری گازی داشته باشد نداریم، مگر آنکه استیجاری بوده و مالک خصوصی داشته باشد”.

ورناصری ادامه داد: “مستقیما مجاز نیستیم اعتبارات دولتی را در ملک خصوصی هزینه کنیم. برای حل این مشکل از آموزش و پرورش خواستیم که از محل درآمدهای اختصاصی که ممنوعیت قانونی ندارد کمک کنند تا مدارس استیجاری را نیز استانداردسازی کنیم. تعداد مدارس استیجاری که مشکل سیستم گرمایشی دارند به ۵۰، ۶۰ مورد هم نمی‌رسد”.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان‌های استان تهران هنوز حدود ۱۰۰۰ کلاس درس باقی مانده است اظهار کرد: “طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم ۱۰۰۰ کلاس درس یادشده را نیز به سامانه حرارت مرکزی مجهز کنیم”.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اعلام کرد که به شرط تامین اعتبار در سال ۹۷ ، مدرسه دولتی با سیستم گرمایشی مستقیم نخواهیم داشت.