نماینده مجلس ایران: حداقل ۲۰ نفر بعد از زلزله کرمانشاه خودکشی کرده‌اند

06 دی 1396

زلزله‌زدگان کرمانشاه

یک نماینده مجلس ایران از عدم رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه انتقاد کرده و گفته است مردم مناطق روستایی در شرایط بسیار سختی هستند و قول‌های مقام‌های مسئول به مردم عملی نشده است.

شهاب نادری، نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در گفت‌وگو با خانه ملت، خبرگزاری مجلس ایران از حداقل ۲۰ مورد اقدام به خودکشی بعد از زلزله اخیر خبر داده و گفته است این آمارها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

این در حالی است که مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به خبرگزاری تسنیم گفته است پس از زلزله کرمانشاه، هیچ فوت ناشی از خودکشی ثبت نشده است.

آرتین کمالی گفته است “اگر منظور این نماینده مجلس، صرفا اقدام به خودکشی و ناکام‌ماندن این اقدام بوده، دانشگاه علوم پزشکی استان باید درباره آن نظر بدهد اما اگر منظور، فوت این افراد است بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم.”

آقای نادری توضیح چندانی در مورد اقدام به خودکشی در مناطق زلزله‌زده نداده است.

آقای نادری در مصاحبه خود همچنین گفته است که تا کنون ۴ مرگ ناشی از سرمازدگی در مناطق زلزله‌زده گزارش شده است.

نماینده مجلس ایران گفت مردم این منطقه هنوز منتظر عملی شدن قول مسئولان هستند اما تحمل این انتظارها برای مردم “بسیار دشوار” است.

او همچنین از انجام ۳۰ زایمان در مناطق زلزله‌زده خبر داده و گفته این نوزادان در شرایط خوبی قرار ندارند و به دلیل نبود امکانات در حال فوت هستند.

آقای نادری گفته است حداقل انتظار، “ساماندهی اسکان موقت” زلزله‌زدگان بوده است. او گفته است “کدام وجدان بیدار قبول می‌کند دانش‌آموزان ابتدایی زیر چادر تحصیل کنند.؟”

بیش از یک ماه از زلزله هفت و سه دهمی در استان کرمانشاه می‌گذرد و هنوز تعداد زیادی از خانواده‌ها زیر چادر زندگی می‌کنند و از کمبود امکانات رنج می‌برند.