دلنوشته کودکان کار از مینا ایرانی

 

دلنوشه بچه های کار ‼️‼️‼️‼️

پسرک  کوچک   ایلیا   🌹🌹🌹🌹🌹

بوی نم نم باران توی کوچه ها پیچیده ،                             سرما کم کمک ، رخت برچیده؛                                   سکوت  مرگبار ، شهر پر هیاهو را فرا گرفته  ؛                 فضا برای نفس کشیدن نیز بس دشوار است ؛                      همه شب قماربازها تا صبح بیدار می مانند و دود می کنند و ورقها را دست به دست میدهند و تو…. هر شب در را بهم میکوبیدی وبا وحشت  بسوی من که در همسایگی تو بودم میآمدی وبا صدای بغض الود میگفتی بیا برویم به آنسوی  پارک جایی که ماهیهای زیبا در حوضچه کوچک آن زندگی میکنند و ما دست دردست هم میرفتیم.

پسرک کوچک شهرم ‼️            اما دیگر آرام بخواب  ……….

چرا که دیگر دیراست برای خواندن تصنیفهای کودکانه ……….. دیر است برای بوئیدن گلهای اطلسی…………..

دیر است برای خندیدن …………‌‌‌…..

دیر است  برای رقصیدن با شور و شعف …‌‌……‌‌‌                  و دیر است برای بازگشتن…………….                         افسوس و صد افسوس که تو دیگر در بین ما نیستی !!!!!

اکنون دیگر شبهای اندوهبار تو از من و تصویر پروانه ها خالیست !!!!                                                          بخواب ایلیا دیگر دود چشمان زیبایت را نمی آزارد !!!          دیگر نگاه هیچکس بخار پنجره ات را پاک نمیکند!!!!!          دیگر از هیچ چیز و هیچکس بخود ترسی راه نده !!!!            دیگر لازم نیست از لابلای اتومبیل ها خطر کنی و در جستجوی ترحمی باشی که شاید شاخه گلی به او بفروشی !!!!!

ایلیا امشب  گل های سرخ و میخک، میهمان رومیزی طلایی اطاقت هستند . اما باز هم پروانه های قشنگ دور سبد گلها میچرخند و میرقصند و عشقبازی میکنند !!!!!!!                     باز هم سگهای خانگی مرز میان آشنایی و بیگانگی بیدار می نشینند و بیدار می نشینند و دود میکنند و دود !!!!!!!

آنان  ستایشگران بیداری نیستند !!!!!!!                             اما تو راحت  بخواب که آرامش سهم  امشب توست ……  .چشمان خسته تو چه دارد که به شب بگوید .

نترس و آرام بگیر  …..                                         دیگر لازم نیست با دستهای سرد و ترک خورده ات مشق های فردا را با عجله تمام کنی !!!!!                                   دیگر نگران گلهای بفروش نرفته و پلاسیده باقیمانده در سبدت نباش !!!!!!                                                       پسرک کوچکم  راحت بخواب  و بدان که دیگر من بسوی تو نخواهم آمد !!!!!!!!!!

اکنون چهره ی غمگین و بی رنگت جرعه ای نشاط و آسایش را خواهد چشید !!!!!

اما افسوس و صد افسوس که تو بی اینکه زندگی را حتی یک روز زندگی کنی از پیش ما رفتی و جایگاه سرد خاک را برای همیشه  برگزیدی !!!!!!!

نفرین بر من و نفرین بر ما و نفرین بر مسئولین کشور ما ‼️‼️ که از تو و امثال تو غافل شدیدیم وهرگز ندیدیم تا شاید گره ای از مشکلاتتان بگشاییم و مسلما هرگز  نخواهیم توانست از بار این مسئولیت سنگین شانه خالی کنیم ‼️‼️‼

نفرین بر همه ی ما که نفرین مهمترین پیام آور درماندگی و بی سرو سامانی است .

باشد  اکنون با رفتن توهمه بیدار شویم تا دیگر شاهد  اینچنین  تراژدیهای دردناکی در شب های سرد میهنمان نباشیم . ‼️‼️‼️‼️‼️ بخواب کودک سرزمینم و آرام بگیر که از همه سختیها برای ابد رهیده ای   !!!!‼️  رهیده…..!!!