مصدومیت کودک کار؛ مرگ و مصدومیت ۱۳ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

۱۳۹۶/۱۰/۲۲

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۶ کارگر کشته و ۷ کارگر نیز مصدوم شدند. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷، چهار کارگر تبعه افغانستان بر اثر ریزش دیوار در شهرستان جم استان بوشهر جان خود را از دست دادند.

پیش از ظهر روز ۱۶ دیماه، ریزش آوار به مرگ چهار کارگر مهاجر در شهرستان جم در استان بوشهر انجامید.

از قرار معلوم، این اتفاق در روستای بهرستان شهرستان جم رخ دادو پس از اطلاع، نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

به گفته رئیس اورژانس شهرستان جم، عملیات امداد و نجات ساعت ۱۳:۴۵ روز گذشته پس از خروج همه محبوس‌شدگان از زیر آوار و پس از بازدید دادستان جم به پایان رسید و متاسفانه هر چهار کارگر تبعه افغانستان به دلیل حجم بالای آوار، قبل از آواربرداری جان باخته بودند.

ظاهرا آواربرداری و خروج اجساد متوفیان، چند ساعت به طول انجامیده‌است.

مرگ کارگر چاه کن بر اثر سقوط بالابر

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸، روز (یکشنبه ۱۷ دی ماه) یک کارگر چاه‌کن بر اثر سقوط بالابر بر روی سرش در یکی از شهرک‌های صنعتی اصفهان کشته شد.

گفته می‌شود در زمان حادثه، کارگر چاه کن مشغول حفر چاه بوده‌است که براثر سقوط ناگهانی بالابر در جا کشته می‌شود.

«سرهنگ حسن یاردوستی» فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در خصوص جزئیات این حادثه گفت: “در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ، یک تیم از ماموران انتظامی شهرستان اصفهان به محل اعزام شدند”.

به گفته وی، متاسفانه در جریان این حادثه، یک کارگر۳۰ ساله که مشغول حفر چاه بود براثر شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد که جسد وی بعد از خروج از چاه به پزشکی قانونی انتقال داده‌شد.

حبس کارگر جوان زیر خروارها خاک در تهرانپارس

به گزارش تسنیم مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹، کارگر جوان هنگام کار در چاهی در خیابان تهرانپارس، میدان رهبر زیر خروارها خاک حبس شد.

ساعت ۱۵:۱۵ روز گذشته حادثه گرفتار شدن کارگر در چاه در خیابان تهرانپارس، میدان رهبر، خیابان الله اکبر به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۵۷ و ۹۲ به همراه گروه امداد و نجات ۱۰ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند.

رمضان بشیریان؛ رئیس ایستگاه ۲۳ آتش‌نشانی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: “در یک قطعه زمین خالی، یک کارگر جوان در حال حفر یک حلقه چاه بود که ناگهان قسمتی از دیواره‌های چاه ریزش کرده و کارگر جوان به طور کامل زیر خروارها خاک گرفتار شده بود”.

وی ادامه داد: “نیروهای آتش‌نشانی بی‌درنگ کارگاه چاه را در دهانه چاه برپا کرده و با توجه به سستی دیواره‌های چاه، با احتیاط فراوان قسمتهای سست را ایمن‌سازی کردند و پس از تلاش چندین ساعته، موفق شدند به کارگر بیست و پنج ساله افغانستانی دسترسی پیدا کنند”.

رئیس ایستگاه ۲۳ آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: “آتش‌نشانان پس از یک عملیات چهار ساعته، کارگر جوان را از زیر خروارها خاک خارج کرده و وی را برای معاینات پزشکی تحویل عوامل اورژانس دادند”.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ خوشبختانه پس از انجام معاینات پزشکی از سوی امدادگران اورژانس، مشخص شد حال عمومی کارگر جوان خوب است.

سقوط ۳۲ ورق ام دی اف روی کارگر ۱۴ ساله

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰، سقوط ۳۲ ورق ام دی اف ۳۸ کیلوی روی کارگر در حال کار در کارگاه کابینت سازی حادثه آفرید.

غلام نیا روشن روابط عمومی سازمان اورژانس ۱۱۵ بابل گفت: “سقوط ۳۲ ورق ام دی اف ۳۸ کیلوی روی کارگر در حال کار در کارگاه کابینت سازی در جاده بابل به بهنمیر انتهای بلوار شهید نژاد اکبر گزارش شد”.

وی افزود: “پس از دریافت این گزارش بلافاصله تکنسین‌ های پایگاه بیشه سر را به محل حادثه اعزام کرد”.

غلام نیا روشن گفت: “دراین حادثه کارگر که پسر ۱۴ ساله بود، از ناحیه لگن درچارآسیب دیدگی شد”.

وی افزود: “تکنسین‌ های اورزانس ۱۱۵ بابل پس از اقدامات پزشکی زخمی حادثه را بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل کردند”.

سقوط کارگر میانسال داخل حیاط مصالح فروشی

به گزارش میزان مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰، سقوط کارگر میانسال از ارتفاع ۷ متری، منجر به مصدومیت وی از ناحیه هر دو پا شد.

با اعلام حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی شهروندان، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۱۳ به همراه گروه امداد و نجات ۲ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۱۱:۵۰ ظهر، به سمت خیابان خاوران، حوالی بزرگراه امام علی حرکت کردند.

ناصر گودرزی فرمانده نیرو‌های عملیاتی اعزام شده به محل حادثه، در این خصوص گفت: “یک کارگر میانسال در حال تعمیر قسمت پشت بام یک ساختمان اداری دو طبقه بود که ناگهان از ارتفاع ۷ متری سقوط کرده و در داخل ملک مجاور (یک انبار مصالح ساختمانی)، قرار گرفته بود”.

وی در ادامه گفت: “با توجه به بسته بودن درب انبار مصالح ساختمانی، آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، با استفاده از دستگاه فرز، درب ورودی انبار را در حضور عوامل انتظامی گشودند و پس از ایمن سازی کامل، خود را به کارگر ۴۵ ساله که بر روی قطعه‌های سنگی سقوط کرده بود، رساندند”.

این فرمانده آتش نشانی اضافه کرد: “نیرو‌های عملیاتی کارگر میانسال را که از ناحیه پا‌ها دچار مصدومیت شده و قادر به حرکت نبود را برای انتقال به مراکز درمانی، تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند”.

گودرزی خاطرنشان کرد: “نیرو‌های عملیاتی در پایان، محل حادثه را تحویل عوامل انتظامی دادند”.

کشته و زخمی شدن دو کارگر بر اثر حادثه

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰، روز چهارشنبه (۲۰ دی ماه) بر اثر دو حادثه جداگانه، دو کارگر در استان تهران و مازندران حین انجام کار بر اثر ریزش آوار کشته و زخمی شدند.

در حادثه اول که در کمربندی غربی میدان قاضی کتی بهاران ۳ شهر بابل در استان مازندران رخ داد، یک کارگر حدودا ۵۰ساله حین انجام کار دچار حادثه ریزش آوار می‌شود.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس ۱۱۵ بابل، کارگر مصدوم پس از حضور عوامل امداد و نجات به بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل انتقال پیدا می‌کند اما به دلیل شدت جراحات وارده و به‌رغم تلاش کادر درمانی جان خود را از دست می‌دهد.

اما در حادثه دیگری که صبح‌‌ امروز رخ داد، کارگر ۲۵ ساله دیگری در منطقه تهرانپارس تهران، حوالی میدان رهبر بر اثر ریزش آوار در عمق ۵ متری چاه محبوس می‌شود.

به گفته رمضان بشیریان (رئیس ایستگاه ۲۳ آتش نشانی تهران)، عوامل امداد و نجات پس از رسیدن به محل حادثه این کارگر آسیب دیده را پس از یک عملیات چهار ساعته از چاه خارج کردند که خوشبختانه پس از انجام معاینات پزشکی از سوی امدادگران اورژانس، مشخص شد حال عمومی کارگر جوان خوب است.

صبح امروز؛ سرریز اسید در یک کارخانه سه کارگر را روانه بیمارستان کرد

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۱، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از مصدوم‌ شدن سه نفر در حادثه سرریز اسید در یک کارخانه در اهواز خبر داد.

شهیار میرخشتی درباره این حادثه که حوالی ساعت ۹ صبح امروز اتفاق افتاده، گفت:  “امروز وقوع حادثه‌ای که منجر به سرریز شدن اسید در کارخانه آلومینیم‌سازی واقع در کوچه شادمان خیابان شادی ۲ مجتمع تالارهای اهواز شد، سه مصدوم برجای گذاشت”.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان افزود: “یکی از مصدومان این حادثه دچار سوختگی و دو مصدوم دیگر دچار مشکلات تنفسی شده بودند که پس از درمان اولیه توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز انتقال یافتند”.