یک سوم مدارس کشور نیاز به تخریب و نوسازی دارند

۲۳ دی ۱۳۹۶

رخشانی مهر مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به بازسازی نیمی از مدارس کشور طی برنامه چهارم و پنجم توسعه با هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریال، گفت: هم اینک یک سوم مدارس کشور ناایمن هستند و نیاز به تخریب و نوسازی دارند.

به گزارش ایسنا مهرالله رخشانی‌مهر امروز در آئین کلنگ زنی ۱۲ طرح آموزشی غرب خراسان رضوی در شهر ششتمد سبزوار اظهار کرد: بر مبنای مصوبه‌ای در برنامه ششم توسعه از محل صندوق ذخیره ارزی سه میلیارد دلار برای تخریب نوسازی، مدارس کشور پیش بینی شده است. در صورتی که این اعتبار تصویب شود در مدت کمی مشکل نیازهای آموزشی و کمبود فضا برطرف می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه معماری اسلامی – ایرانی در احداث و نوسازی مدارس لحاظ می‌شود،گفت: برای تسریع عملیات نوسازی و مقاوم سازی مدارس مشارکت خیران مدرسه‌ساز داخل و خارج کشور ضروری است.

۳۵۰ طرح آموزشی در خراسان رضوی در دست اجرا است

جاسم حسین پور – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی – در این مراسم گفت: هم اینک ۳۵۰ طرح آموزشی در خراسان رضوی در دست اجرا است که برای تکمیل این طرح‌های آموزشی برای مهر ماه سال آینده، هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

حسین پور افزود: سرانه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی به ازای هر دانش آموز در خراسان رضوی ۴.۲ دهم متر مربع است که نسبت به میانگین کشوری یک مترمربع پایین‌تر است.

وی گفت: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در افق ۱۴۰۴ سرانه فضاهای آموزشی، تربیتی ورزشی خراسان رضوی هشت متر مربع است که با احتساب یک میلیون دانش آموز در مدارس دولتی استان باید چهار میلیون مترمربع دیگر فضا ایجاد شود.