خیرین به کمک مدرسه سازی البرز بشتابند

01 بهمن 1396

کرج-ایرنا- مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز با اشاره به کمبود مضاعف فضای آموزشی گفت: از خیرین مدرسه ساز انتظار می رود به کمک بخش آموزشی استان بشتابند.

خیرین به کمک مدرسه سازی البرز بشتابند
حسن مهرانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت سرانه آموزشی البرز با سایر استان ها قابل قیاس نیست زیرا جمعیت دانش آموزی این استان سالانه حدود 4 درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون به همت خیرین نیک اندیش بیش از 50 درصد مدارس البرز ساخته شده است، یاد آور شد: خیرین با تعهد همه جانبه یاور همیشگی آموزش و پرورش هستند لیکن این استان دارای وضعیت خاص است.

وی خاطر نشان کرد: ساخت مدرسه در البرز نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد تا مردم به خصوص خیرینی که به رشد کشور در عرصه تعلیم و تربیت می اندیشند در حد توان و وسع خود برای تامین هزینه های ساخت مدرسه حتی با اهدا یک نیمکت وارد میدان تلاش و مشارکت شوند.

وی با اشاره به اینکه این استان با کمبود 8 هزار کلاس درس مواجه است، تصریح کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در سطح کشور 5 متر و 17 سانتی متر مربع است که این رقم در البرز به حدود 3 متر و 52 سانتی متر می رسد.

وی اضافه کرد: باید با ایجاد زیرساخت ها در البرز بستر مناسب آموزشی در استان را برای معلمان و دانش آموزان فراهم کنیم که تحقق این مهم نیاز به همت والای خیرین در ساخت کلاس های درس دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 200 کلاس درس در استان ساخته شده اما با توجه شرایط مهاجرپذیری استان، نیاز است به احداث کلاس های بیشترداریم.

مهرانی بیان کرد: البرز سالانه نیاز به ساخت 400 کلاس درس دارد تا بتواند پاسخگوی جمعیت دانش آموزی در این استان که رشد سالانه آن از میانگین کشوری بالاتر است باشد و تراکم دانش آموزی در کلاس ها ی درس البرز نیز کاهش یابد.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه ساخت یک مدرسه در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج پرداخت و افزود: در این قرار داد ساخت یک باب مدرسه 6 کلاسه توسط خیر گرانمایه ‘ سعید پور کاشانی ‘ امضاء شد.

وی گفت : این پروژه آموزشی در منطقه محمد شهر کرج در محله اصفهانی ها از حوزه آموزش و پرورش ناحیه 3 شهرستان کرج به همت این خیر نیک اندیش ساخته می شود.

وی اظهار کرد: این پروژه آموزشی در 699 زیربنا با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 25 میلیون ریال توسط خیر گرانمایه سعید پور کاشانی اهدا و ساخته می شود.

وی یاد آور شد: آماده سازی این فضای آموزشی هشت ماه طول می کشد و در مهر ماه سال 97 درپایه اول متوسط مورد بهره برداری قرار می گیرد.

استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز دارد.

گزارش مشکل