برده داری سیاه 11 کودک در دخمه مخوف یک قهوه خانه در غرب تهران + فیلم و عکس | رکنا

حوادث رکنا: گزارشگر گروه حوادث رکنا با تیمی از ماموران پلیس امنیت پس از دستور رئیس پلیس پایتخت مبنی بر آغاز طرح شبانه امنیت و آرامش در تهران همراه شد و طی این طرح با نوع جدیدی از برده داری در یک قهوه خانه در محله جنت آباد برخورد کرد.

گزارش خبرنگار رکنا را از شب عملیات پلیس تهران بخوانید:

می لرزند، از شدت سرما دست به سینه قدم بر می دارند تا راه نفوذ سرما را به بدنشان بگیرند. بزرگترینشان 17، 18 سال دارد، ترس از چهرهایشان هویداست.

 

ابتدا فقط دو نفر از دخمه سه در چهار خارج شدند، اما پس از چند دقیقه 9 تن دیگر از آن خارج شدند. پشت سر هم در حالی که می لرزیدند با قدم هایی آکنده از ترس راه می رفتند.
هجوم عکاسان وخبرنگاران مانع این شد که آن اسارتگاه رعب آور که چهره سیاهچاله های قرون وسطی را ترسیم می کرد خالی بماند.
غیرقابل باور بود. بوی تعفن همه جا را فراگرفته بود و نفس کشیدن را سخت می کرد. سمت چپ این اتاقک از قفسه های آهنین پوشیده شده بود. بوی تعفن اجازه نمی داد تا بیش از چند ثانیه در آن دخمه ماند.
به سراغشان می رویم، کوچکترینشان 10 سال داشت، همچنان می لرزد.

کارت چیه اینجا چیکار می کنی؟
کار من گارسونیه.

گارسونیه؟!
آره

شباهم همینجا میمونی؟
آره.

چند سالته؟
10 سال.

غیرمجاز اومدی ایران؟
آره.

تنها اومدی؟
آره.

الان خونوادت اینجا نیست؟
خونواده دارم.

خونوادت کجا هستن؟
شهریار.

تو میای اینجا کار می کنی شباهم همینجا میمونی؟ همون دخمه ای که اومدی بیرون؟
آره.

به سمت یک کودک دیگر می رویم. دستانش را از شدت سرما جلوی دهانش گرفته.

چند نفر اون پایین می خوابید؟
همه همان جا می خوابیم.

حقوقت چقدره؟
700 تومن.

کارت چیه اینجا؟
فقط شبا میام همینجا می خوابم.
براساس ماده 79 قانون Law کار، به کار گماردن افراد کمتر از 15 سال ممنوع است. از طرف دیگر تمامی این 11 نفر بصورت غیرمجاز وارد کشور شدند و فاقد هر گونه مدرکی هستند که هویت آن ها را در داخل مرزهای کشورمان تایید کند.
از نظر روانی افرادی که بصورت غیرمجاز وارد کشور می شوند همواره ترس از بازداشت شدن دارند و به همین دلیل هنگامی که مورد تعرض و تعدی قرار می گیرند از راهکارهایی غیر از دریچه قانون بدنبال احقاق حقوق خود هستند و یا در مقابل ظلمی که در حقشان می شود سکوت می کنند.
همین مسئله کافیست تا افراد سودجو وارد عمل شوند و از افرادی که بصورت غیرمجاز وارد کشور می شوند سواستفاده کنند.
دو ساعت، پیش از رفتن به این قهوه خانه در محله جنت آباد، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس Police پایتخت دستور اجرای طرح شبانه امنیت و آرامش را در تهران صادر کرده بود و دو ساعت بعد تیمی از اصحاب رسانه با همراهی ماموران پلیس امنیت راهی این قهوه خانه شدند.
این 11 نفر فقط 11 نفر از کودکانی هستند که بصورت غیرمجاز در کشورمان زندگی می کنند و قربانی سواستفاده افراد سودجو می شوند. آیا کسی از سرنوشت کودکان دیگر خبر دارد؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید