“حال جسمی و روحی محمدرضا حدادی بسیار وخیم است”

30.01.2018

محمدرضا حدادی که در سن ۱۵ سالگی متهم به قتل عمد شده، هم اکنون در آستانه ۳۰ سالگی در شرایط بسیار بد جسمی و روحی در بیمارستان به سر می‌برد. خانواده مقتول گفته‌اند تنها خواهان اعدام او هستند.

محمدرضا حدادی، نوجوان محکوم به اعدام
محمدرضا حدادی، ۳۰ ساله که از ۱۵ سالگی در زندان و زیر حکم اعدام به سر می‌برد، به دلیل جراحی روده در بیمارستان نمازی شیراز بستری شده است.

حسین احمدی نیاز، وکیل حدادی در گفت‌وگو با دویچه‌وله ضمن تایید این خبر گفت که حال جسمی و روحی موکلش بسیار وخیم است. او چندین بار تا کنون به دلایل مختلف از جمله بیماری کلیوی و گوارشی در بیمارستان بستری شده و حالا نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

پدر محمدرضا به دویچه‌وله گفت که هم اکنون (حوالی ظهر روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن) مقابل در بیمارستان نمازی ایستاده اما ماموران زندان مستقر در بیمارستان به او اجازه ملاقات با فرزندش را نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اجرای حکم اعدام محمدرضا حدادی متوقف شد

وکیل محمدرضا شخصا به دیدار خانواده مقتول رفته و از آنها خواسته تا در قبال گرفتن دیه رضایت داده و محمدرضا را از اعدام نجات دهند. طبق گفته‌ی وگیل، آنها اما به او گفته‌اند که میلیاردها تومان پول در حسابشان هست و حاضر نیستند به خاطر پول از خون پدرشان بگذرند. خانواده شاکی گفته‌اند تنها خواهان اعدام محمدرضا هستند.

حسین احمدی‌نیاز، وکیل محمدرضا حدادی

محمدرضا حدادی متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ در زمان دستگیری ۱۵ سال داشته و متهم به سرقت منجر به قتل در مرداد ۱۳۸۲ است.

او در تحقیقات اولیه و در دادگاهی که در ۸ آبان ۱۳۸۲ برگزار شد اعتراف به سرقت و قتل کرده بود، اما سپس در ۱۶ آبان همان سال طی نامه‌ای به دادگاه نوشت که یکی از متهمین با وعده پرداخت پول از او خواسته با توجه به صغر سن، ارتکاب قتل را به عهده بگیرد. او همچنین نوشت که فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب جرم نقشی نداشته است.

تقاضای اعاده دادرسی بر اساس ماده ۴۷۷

حسین احمدی‌نیاز، وکیل محمدرضا به دویچه‌وله می‌گوید که بنا به درخواست او در سال گذشته، اجرای حکم اعدام موکلش از سوی رئیس قوه قضائیه متوقف شده است. احمدی نیاز بنا بر ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی از رئیس قوه قضائیه خواسته تا با درخواست اعاده دادرسی موافقت کند. به گفته این وکیل، سعید طوسی، قاری قرآن متهم به آزار جنسی کودکان و نوجوانان بر اساس همین ماده قانونی تبرئه شد.

احمدی نیاز می‌گوید در اعمال ماده ۴۷۷ در حقیقت رئیس قوه قضائیه اجازه تجدیدنظر را به دلیل “خلاف بیّن شرع بودن حکم” صادر می‌کند و سپس پرونده یا به شعبه هم عرض یا به دادگاه تجدیدنظر ارسال می‌شود.

پاسخ تقاضای وکیل حدادی برای اعاده دادرسی هنوز از سوی ریاست قوه قضائيه داده نشده است.