اجرای حکم اعدام علی کاظمی؛ کودک مجرم در بوشهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۱

خبرگزاری هرانا – علی کاظمی زندانی که در سن ۱۵ سالگی به اتهام “قتل” به مرگ محکوم شده بود، ظهر روز گذشته ۱۰ دیماه، در زندان بوشهر اعدام شد، گفته می‌شود این زندانی تا یک ساعت پس از اجرای حکم در قید حیات بوده و نهایتا در بیمارستان جان باخته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام علی کاظمی کوذک-مجرم، ظهر روز گذشته ۱۰ دیماه، در زندان بوشهر به اجرا درآمد.

علی کاظمی در سن ۱۵ سالگی متهم به قتل و به اعدام محکوم شد، حکم اعدام این زندانی پس از ۶ سال و ۱۱ ماه ظهر روز گذشته به اجرا درآمد.

گفته می‌شود پس از اجرای حکم اعدام، علی در قید حیات بوده، او را فورا با آمبولانس به بیمارستان منتقل کرده‌اند و حدودا یک‌ساعت پس از اجرای حکم در حالی‌که وی به بیمارستان اعزام شده بود در آن محل جان باخت.

جمعیت خیریه امام علی که برای نجات این زندانی تلاش می کرد با تایید این خبر در اکانت توئیتر خود نوشت: “وعده‌ها و قول‌های مساعدی در خصوص توقف اجرای جکم داده شده بود ولی با این حال این حکم به اجرا درآمد”.

ایران از معدود کشورهای دنیا است که برای کودکان زیر ۱۸ سال حکم اعدام صادر و اجرا می‌کند.

صدور حکم اعدام و اجرای آن برای افراد زیر ۱۸ سال بر خلاف استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر از جمله کنوانسیون حقوق کودک است که ایران نیز یکی از امضا کنندگان این کنوانسیون است.