دختران روستایی بروجرد برای ادامه تحصیل با مشکل مواجهند

 ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

خبرگزاری هرانا – مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت که دختران روستایی برای ادامه تحصیل با مشکل روبرو هستند. دلایلی از جمله دوری راه، مخالفت برخی خانواده‌ها برای حضور در مدارس مختلط روستایی و عدم توانایی پرداخت هزینه رفت و آمد و … موجب شده برخی دانش آموزان دختر از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بازمانند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، شهاب روزبهانی در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه حضرت مریم، اظهار کرد: “یکی از مسائل مهمی که دانش آموزان دختر روستایی بروجرد با آن روبرو هستند ادامه تحصیل پس از دوران دبستان است”.

وی خاطرنشان کرد: “دلایلی از جمله دوری راه، مخالفت برخی خانواده‌ها برای حضور در مدارس مختلط روستایی و عدم توانایی پرداخت هزینه رفت و آمد و … موجب شده برخی دانش آموزان دختر از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بازمانند”.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: “یکی از راه‌حل‌های اساسی برای این مشکل، راه‌اندازی یک مرکز شبانه روزی برای دختران روستایی است”.

روزبهانی اضافه کرد: “در بروجرد یک مرکز شبانه روزی برای پسران روستایی وجود دارد در حالی‌که وجود چنین مرکزی برای دختران ضروری‌تر به نظر می‌رسد و تاکنون اقدامی در این مورد صورت نگرفته است”.

وی بیان کرد: “خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده توسط آموزش و پرورش بروجرد مراحل اولیه اداری این کار شروع شده که نیازمند حمایت و همکاری همه ادارات و ارگان‌ها و نمایندگان بروجرد است. راه‌اندازی مرکز شبانه روزی می‌تواند از ترک تحصیل تعداد قابل توجهی از دختران دانش آموز روستایی بروجرد جلوگیری کند”.

FacebookTwitterGoogle+