سقوط بالابر بر سر کارگر 16 ساله

دریافت از: علیرضا طاهرخانی سیادهی

……..ناگهان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی،

این بالابر از جایش کنده شد و بر سر کارگر 16 ساله افغان سقوط کرد….

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط یک دستگاه بالابر حمل مصالح ساختمانی بر سر کارگری 16 ساله خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه سقوط بالابر حمل مصالح ساختمانی در ساعت 8:22 امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه 4 و عوامل گروه نجات یک به محل حادثه واقع در خیابان محمدیه کوچه کربلایی اعزام شدند.

  با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه مسکونی بود، افزود: کارگران مشغول حمل اجناس و لوازم به وسیله بالابر به پشت‌بام بودند که ناگهان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی، این بالابر از جایش کنده شد و بر سر کارگر 16 ساله افغان سقوط کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این کارگر به شدت از ناحیه سر، گردن و پا دچار آسیب‌دیدگی شده بود، به ایسنا گفت: آتش‌نشانان به سرعت اقدام به ایمن‌سازی محل حادثه کرده و این کارگر را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

ملکی علت این حادثه را رعایت نکردن اصول ایمنی در نصب بالابر و محکم نبودن پایه‌های آن اعلام کرد و افزود: آتش‌نشانان در ساعت 9 به عملیات خود خاتمه دادند. خبرگزاری ایسنا 29 مهرماه