اعدام قرون وسطایی ۱۶ زندانی گروگان که درمیان آنها ۲ نوجوان می باشد

یابنده خبر: علیرضا طاهرخانی سیادهی

در میان ۱۶ زندانی سیاسی که بصورت اسیر در زندان رژیم ولی فقیه  بود ند

حداقل ۲ نوجوان  دیده می شود. 

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروز در یک اعدام گروهی و جنایتکارانه، ۱۶ زندانی سیاسی گروگان  که در میان آنها حداقل  ۲ نوجوان  که به عنوانگروگان در دست قوه قضاییه ولی فقیه بودند در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند و جان خود را فدای راه آزادی مردم ایران کردند.

روز شنبه ۴ آبان ماه رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای ۱۶ زندانی سیاسی که بصورت گروگان در دست آنها بود را به دار آویخت در میان  این ۱۶ نفر حداقل ۲ نوجوان  دیده می شود. این اعدام جنایتکارانه و ضد بشری بصورت مخفی صورت گرفته است و به خانواده های آنها حتی اجازه آخرین دیدار با فرزندانشان داده نشده است.

۲ گروگان سیاسی که در سنین نوجوانی به گروگان گرفته شده بودند به نام های مهرالله ریگی و عبدالوهاب ریگی می باشند.

مهرالله ریگی متولد ۱۳۷۲ می باشد که در سال ۱۳۸۹ (در سن ۱۷ سالگی ) دستگیر شد  او مدتی که در تبعید بود همبند شهید راه آزادی مردم ایران حبیب الله گلپری پور بود و عبدالوهاب ریگی  که در سال ۱۳۸۹ دستگیر شد وی برادر زنده یاد عبدالباسط ریگی است که چند روزی است از اولین سالگرد شهادت برادرش می گذرد. اسامی تعدادی از زندانیان سیاسی محکوم به اعدام که در زندان مرکزی زاهدان به صورت گروگان نگه داشته می شدند و احتمالا جز اعدام شدگان امروز باشندعبارتند از :

۱ـ حبیب الله ریگی متولد سال ۱۳۶۰ ، ۶ ماه سلول انفرادی  تاریخ دستگیری تابستان ۱۳۸۸ حکم اعدام محل دستگیری زاهدان

۲ـ جیهند ریگی ۲۵ ساله ۲ ماه سلول انفرادی  تاریخ دستگیری تابستان ۹۰ حکم اعدام محل دستگیری زاهدان

۳ـ عبدالغنی گنگوزه ای ریگی  ۲۶ ساله ۷ ماه سلول انفرادی تاریخ دستگیری زمستان ۸۹ حکم اعدام محل دستگیری خاش

۴ـ عبدالمالک میر بلوچ زهی معروف به حمزه ریگی متولد سال ۱۳۶۳،  ۳ سال و ۳ ماه سلول انفرادی و در حال حاضر نیز در سلول انفرادی است تاریخ دستگیری زمستان ۸۸ حکم اعدام

۵-ـ ناظر ملازهی ۲۶ ساله ۱۰ ماه سلول انفرادی  تاریخ دستگیری تابستان ۸۹ حکم اعدام محل دستگیری سراوان

۶-ـ حامد وکالت ۳۲ ساله ۴ ماه سلول انفرادی  تاریخ دستگیری تابستان ۸۸ حکم اعدام محل دستگیری زرآباد

۷ـ-شیراحمد حسین زهی ۲۸ ساله ۱۳ ماه سلول انفرادی تاریخ دستگیری تابستان ۸۹ حکم اعدام محل دستگیری سراوان

۸ـ ایوب بهرام زهی ۲۸ ساله ۱۴ ماه سلول انفرادی  تاریخ دستگیری بهار ۸۹ حکم اعدام محل دستگیری راسک

۹ـ وحید شه بخش ۲۰ ساله ۱۰ ماه سلول انفرادی تاریخ دستگیری تابستان ۹۱ حکم اعدام محل دستگیری زاهدان

۱۰ـ عبدالخالق جفادار شاهوزهی ۲۴ ساله ۷ ماه سلول انفرادی تاریخ دستگیری تابستان ۸۹ حکم اعدام محل دستگیری زاهدان

محمد مرزیه دادستان ولی فقیه در زاهدان و از جنایتکاران علیه بشریت که تا به حال خود طناب دار را بر گردن تعدادی از زندانیان سیاسی انداخته است بارها  به خانواده های زندانیان سیاسی محکوم به اعدام گفته بود که ما می دانیم فرزندان شما کاری نکرده اند ولی به عنوان گروگان اینجا هستند و در صورت هر حرکت در استان سیستان و بلوچستان آنها را اعدام می کنیم کما اینکه امروز در مصاحبه اش با خبر گزاری فارس بطور عیان آن را اعلام کرد عین گفته های این شخص در خبرگزاری فارس:« با توجه به هشدارهایی که از قبل به عوامل اشرار و گروهک های معاند نظام داده بودیم مبنی بر اینکه اگر هر گونه اقدامی که سبب آسیب رسیدن به مردم بی گناه و عوامل امنیتی و انتظامی صورت بگیرد اقدام مقابله به مثل می کنیم، صبح امروز در پاسخ به شهلدت مرزبانان شهرستان سراوان ۱۶ نفر از اشرار متصل به گروهک های معاند نظام را اعدام کردیم »

صبح امروز که خانواده های زندانیان سیاسی برای ملاقات با فرزندانشان به زندان مرکزی زاهدان مراجعه کرده بودند، تعدادی از خانواده ها را از صف ملاقات خارج کردند و به آنها گفته شد که فرزندانشان را از زندان خارج نموده اند. مسئول سالن ملاقات در برابر فشار خانواده ها به خانواده مهرالله ریگی و عبدالوهاب ریگی گفت که آنها امروز صبح اعدام شدند.خانواده های آنها در شوک و حیرت فرو رفته بودند .آنها در مقابل زندان دست به اعتراض زدند.

از طرفی دیگر خانواده ها و بستگان و دوستان آنها در اطراف پزشک قانونی شهر تجمع کرده اند . نیروهای سرکوبگر تمامی خیابانها و راه های که به پزشک قانونی منتهی می شود را بسته اند.اندوه و خشم فضای شهرهای استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است و نیروهای سرکوبگر بصورت گسترده در سطح شهر حضور دارند و وحشت و ترس بر آنها حاکم  است.

آخوند علی خامنه ای ولی فقیه  رژیم هرگاه اعتراضات عمومی مردم را رو به گسترش می بیند به عنوان آخرین حربه  برای ایجاد فضای رعب و وحشت دست به اعدام زندانیان سیاسی اسیر و بی دفاع می زند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام ۱۷ زندانی سیاسی در زندانهای مرکزی زاهدان و ارومیه  که در میان آنها ۲ نوجوان می باشد  را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند این جنایت علیه بشریت در زمانی صورت می گیرد که هنوز گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر در جریان است لذا از  دبیر کل ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است. 

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

دبیر کل سازمان ملل متحد آقای بان کی مون

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ۴آبان۱۳۹۲