مرگ یک کارگر ساختمانی بر اثر ریزش آوار

دریافتی از: رامین رامین

بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به اصول ایمنی در حین کار 

و محیط کار :

علت وقوع این حادثه

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک کارگر ساختمانی تبعه افغانستان بر اثر ریزش آوار خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: ‌ درساعت ۲۷: ۱۹ یکشنبه شب گذشته وقوع یک مورد حادثه ریزش آوار به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش نشانان ایستگاه ۳۱ و گروه نجات ۱۲ را به محل حادثه واقع در خیابان دماوند، خیابان نبیعیان اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: آتش نشانان پس از حضور در محل که یک زمین گودبرداری شده به عمق تقریبی پنج متر و مساحت ۲۰۰ متر مربع بود، متوجه شدند که بخشی از دیواره‌های این زمین ریزش کرده و کارگری نیز در زیر آن محبوس است.

ملکی با اشاره به آغاز عملیات آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل اظهارکرد: عوامل آتش نشانی پس از مدتی یک کارگر ۲۶ ساله افغان را از زیر آوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی مرگ وی را تایید کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به اصول ایمنی حین کار را علت وقوع این حادثه اعلام کرد و گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت ۰۷: ۲۱ به عملیات خود خاتمه دادند . خبر گزاری هرانا 02 اردیبهشت 1392