استفاده از بخاری نفتی در سه هزار کلاس درس کهگیلویه و بویراحمد

۸ دی ۱۳۹۷

جهان مهرابی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد، روز شنبه گفت: سه هزارکلاس درس این استان از بخاری نفتی استفاده می کنند.

به گفته مهرابی، «بیش از دو هزار و ۲۶۰ مدرسه و فضای آموزشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ مدرسه و فضای آموزشی در قالب بیش از سه هزار کلاس درس از بخاری نفتی استفاده می کنند.

اواخر آذرماه امسال چهار دانش‌آموز دختر در جریان آتش‌سوزی یک دبستان در زاهدان جان خود را از دست دادند. این کلاس با یک بخاری نفتی گرم می‌شد که گیر کردن بند کیف یکی از دانش‌آموزان به بخاری در زنگ تفریح، منجر به وقوع این حادثه شد.

در سال‌های گذشته در برخی کلاس‌های مدارس در ایران به‌ دلیل نبود ایمنی، حوادثی رخ داده است که از جمله در سال ۹۱ آتش‌سوزی ناشی از بخاری نفتی در دبستان شین‌آباد دو کشته و ۲۷ زخمی برجای گذاشت.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در واکنش به آتش سوزی آذرماه امسال در کلاس درسی در زاهدان گفته بود: «با توجه به اعتباری که دولت و آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس دارد، حذف بخاری‌های نفتی از مدارس تا هفت، هشت سال دیگر تغییر ممکن نیست.»